Sökning: "märkesvaror"

Hittade 3 avhandlingar innehållade ordet märkesvaror.

  1. 1. Produktutvecklingssamarbete mellan detaljhandelsföretag och deras varuleverantörer

    Författare :Lena Bjerhammar; Högskolan Dalarna; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Detaljhandelsföretag; märkesvaror; produktutveckling; produktutvecklingssamarbete; Complex Systems – Microdata Analysis; Komplexa system - mikrodataanalys;

    Sammanfattning : This thesis deals with product development co-operation between retailers and their suppliers. This phenomenon is studied in the light of the increasing importance of private brands in contemporary retailing. The basic frame of reference for the study is the Interaction and Network Approach to industrial marketing. LÄS MER

  2. 2. Brand relationship management : den varumärkesbyggande processen

    Författare :Tony Apéria; Ingmar Tufvesson; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Brand relationship management; Varumärkesbyggande; Category management; ECR; Varumärkets personlighet; Relationsmarknadsföring; Brand identity prism; Projektiva tekniker; Retailer branding; Kapitalisering; Konsumentdialog; Varumärkesrelationer.; Business Administration; företagsekonomi;

    Sammanfattning : Syftet med avhandlingen är (1)att studera hur förändringar i konkurrens och samverkan på en marknad både påverkar användningen av varumärken och dialogen mellan varumärkesinnehavaren och konsumenten; (2)att diskutera hur dialogen mellan varumärkesinnehavaren och konsumenten kan utvecklas för att stärka relationen dem emellan.Den empiriska delen baseras på fem fallstudier. LÄS MER

  3. 3. Produktutvecklingssamarbete mellan detaljhandelsföretag och deras varuleverantörer

    Författare :Lena Bjerhammar; Handelshögskolan i Stockholm; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : Allt fler detaljhandelsföretag arbetar med egna märkesvaror. Det är därför intressant att studera hur det går till när produkter som ska marknadsföras under detaljhandelsföretagens egna varumärken utvecklas. Avhandlingen handlar om hur produktutvecklingssamarbete mellan detaljhandelsföretag och deras varuleverantörer går till. LÄS MER