Sökning: "Elisabet Fält"

Hittade 3 avhandlingar innehållade orden Elisabet Fält.

  1. 1. A cross-service approach to identify mental health problems in 3–5-year-old children using the Strengths and Difficulties Questionnaire

    Författare :Elisabet Fält; Anna Sarkadi; Helena Fabian; Thomas Wallby; Lars Wallin; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; Child; Preschool; Child Health; Child Health Services; Child Behaviour; Clinical Trial; Implementation; Mental Health; Mental health disorder; Nursing Assessment; Strengths and Difficulties Questionnaire; Social Medicine; Socialmedicin;

    Sammanfattning : The Child Healthcare Services (CHS) in Sweden offer regular health check-ups and reach almost all 0–5-year-old children. Although one of the objectives of the CHS is to detect mental health problems, evidence-based methods are not used for this purpose at the Child Health Clinics (CHCs). LÄS MER

  2. 2. Microvascular plasticity and neurovascular coupling in the pharmacotherapy of Parkinson's disease

    Författare :Elisabet Ohlin; Basala gangliernas patofysiologi; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; Parkinson s disease; levodopa; dyskinesia; angiogenesis; cerebral blood flow; blood-brain barrier;

    Sammanfattning : L-DOPA pharmacotherapy in Parkinson’s disease (PD) is associated with adverse effects occurring after a few years of treatment. Among these, dyskinesia (abnormal involuntary movements) is particularly common and potentially disabling. LÄS MER

  3. 3. Unga i normalitetens gränsland : Undervisning och behandling i särskilda undervisningsgrupper och hem för vård eller boende

    Författare :Susanne Severinsson; Elisabet Cedersund; Maria Simonsson; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :Troubled youth; special education; treatment; discourse analysis; categorization; identity; interpretative repertoire; accountability; Problemungdomar; särskild undervisningsgrupp; hem för vård eller boende; specialpedagogik; stödundervisning; behandling; diskursanalys; kategorisering; identitet; tolkningsrepertoar; accountability; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP;

    Sammanfattning : I denna studie riktas fokus mot hur samhället ordnar för barns välfärd när de generellt inriktade insatserna inte räcker till. Studien baseras på observationer och intervjuer i tre olika verksamheter för unga i åldern 12-16 år: 1) ett hem för vård eller boende, HVB, med egen skola, 2) en kommunal särskild undervisningsgrupp, f d skoldaghem, och 3) ett HVB för utredning och behandling utan egen skola. LÄS MER