Sökning: "leverantör"
Visar resultat 11 - 15 av 29 avhandlingar innehållade ordet leverantör.
11. Collaborative Product Development : a Purchasing Strategy for Small Industrialized House-building Companies
Sammanfattning : Purchasing, is an important part of the production process in industrialized house-building. Uncoordinated purchasing is one of the causes for low productivity increase within the sector. Traditional purchasing strategies, used by large construction companies, may not be applicable to small and medium-sized companies. LÄS MER
12. Management Control : Linking Strategy with Inter‐Organisational Relationships
Sammanfattning : The alignment of strategies and control systems is believed to affect the chances for firms to successfully achieve competitive edge. Contemporary business trends like globalization, vertical disintegration, the reduction in supplier bases, the focusing of operations and outsourcing of non-core activities, have caused companies to rely increasingly on relationships with other firms. LÄS MER
13. Opportunities and challenges of mobile payment services : The perspective of service providers
Sammanfattning : Mobile payments are transforming the payments industry. These services open up the opportunity for non-banking actors to enter the market. In order to embrace this challenge, banks, traditional payments market players, are forced to launch mobile payments. LÄS MER
14. Samdistribution av gods i glesbygd : kartläggning av godstransporter till och från Pajala kommun samt diskussion om faktorer som påverkar eller påverkas av samdistribution
Sammanfattning : Det är skillnad i att transportera gods till tätort och till glesbygd. Lastbilar som skall transportera gods till tätorter är oftast fullastade med gods då många företag som beställer gods är stora och omsätter en stor mängd gods. LÄS MER
15. Mindre verkstadsföretags jakt på konkurrensfördelar genom strategiska allianser : om överföring av kunskapsrelaterade resurser och dess strategiska betydelse
Sammanfattning : Det övergripande syftet med denna licentiatuppsats var att: skapa en bättre förståelse för hur kunskapsrelaterade strategiska resurser överförs mellan företag i en strategisk allians. Att förnya sig i takt med förändringar kan ses som ett företags kärnverksamhet och som en följd av detta har kunskap i allt högre utsträckning kommit att anses vara ett företags viktigaste resurs och källan till långsiktiga konkurrensfördelar då den till sin art kan vara svår att imitera. LÄS MER