Sökning: "byta namn"

Hittade 3 avhandlingar innehållade orden byta namn.

  1. 1. Simplified Life Cycle Assessment Approaches and Potential Impact Shifts

    Författare :Katja Tasala Gradin; Sofia Ritzén; Anna Hedlund-Åström; Matthias Finkbeiner; KTH; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; LCA simplification approach; impact shift; reduction measures; road transport; streamlining; screening; Machine Design; Maskinkonstruktion;

    Sammanfattning : Road transport contributes to approximately one quarter of all EU greenhouse gas emissions and is the leading cause of air pollution in cities. There are significant measures aimed at the reduction of use phase environmental impacts; in the EU, these strategies focus on the decarbonisation of road transport, such as through the prioritization of low- and zero-emission vehicles. LÄS MER

  2. 2. Coordinating the Internet

    Författare :Fredrik Lindeberg; Alf Westelius; Nils-Göran Olve; Bertil Thorngren; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; internet; internet coordination; internet governance; coordination; Economic Information Systems; Ekonomiska informationssystem;

    Sammanfattning : Många självklarheter i vårt digitala samhälle är beroende av Internet för att fungera. Allt från smarta dörrar för hemtjänster, till självscanningsapparaterna på ICA, till nyare bilar, moderna tillverkningsrobotar, telefoner och affärssystem. LÄS MER

  3. 3. Lärares raster : innehåll i mellanrum

    Författare :Ulla Karin Nordänger; Utbildningsvetenskap; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; teachers; recess periods; professional content; interspace; interaction alertness; burnout; abstract sociality; back regions; team; Pedagogy and didactics; Pedagogik; didaktik;

    Sammanfattning : This study, in which a Grounded Theory approach is used, attempts to determine what happens during teachers’ recess periods and the effect these interspaces might have on the everyday work of teachers. The aim is to generate a concrete theory out of observations and interviews, simultaneously showing what’s going on in the field and taking into account the main concerns of those acting there. LÄS MER