Sökning: "Värdering"

Visar resultat 6 - 10 av 98 avhandlingar innehållade ordet Värdering.

  1. 6. Analys och värdering : en studie i svensk konstkritik 1930-35

    Författare :Barbro Schaffer; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : During the early thirties there were intensive discussions on the conditions and functions of art. The purpose of this theses is to investigate how the taste and attitudes to art of a particular period of time are mirrored in the contemporary art criticism and to analyse how these attitudes are expressed. LÄS MER

  2. 7. Värdering av stadsmiljöer

    Författare :Lena Steffner; Institutionen för arkitektur och byggd miljö; []
    Nyckelord :urban environments; evaluation; measure; method;

    Sammanfattning : ABSTRACT Doctoral thesis - Author: Lena Steffner Evaluation of urban environments, a method to measure experience The doctoral thesis builds on the licentiate thesis, Aesthetic evaluation of urban environments – a method using the public’s affective appraisals and experiences (2004). The central problem in the work is that experts and the public often differ in their evaluation of urban environments. LÄS MER

  3. 8. Värdering av industrigolvmaterials nötningsbeständighet

    Författare :Jan Asztély; KTH; []
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 9. Funktionshindrades värdering av färdtjänst

    Författare :Stig Knutsson; KTH; []
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 10. Känsla, förståelse och värdering : elevers meningsskapande i skolaktiviteter om miljö-och hållbarhetsfrågor

    Författare :Annika Manni; Karin Sporre; Christina Ottander; Geir Afdal; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; environmental and sustainability education; experiences; meaning-making; aesthetics; young students; miljö- och hållbarhetsutbildning; erfarande; meningsskapande; yngre elever; pedagogiskt arbete; educational work; didactics of natural science; naturvetenskapens didaktik;

    Sammanfattning : This thesis focuses on young students’ experiences and meaning-making processes in school practices within environmental and sustainability education. Earlier research has shown this to be an area of complexity; besides a transdisciplinary perspective requiring relational thinking, it also involves conflicting interests as well as emotions and values. LÄS MER