Sökning: "Redovisning och styrning"
Visar resultat 11 - 15 av 32 avhandlingar innehållade orden Redovisning och styrning.
11. Revisorers perspektiv på revision : en fråga om att följa upptrampade stigar
Sammanfattning : Trots den reglerade inramningen har det vid upprepade tillfällen visat sig att den redovisningsinformation som granskas av revisorer inte alltid är att lita på. Kritiken mot ansvariga revisorer har varit hård, inte minst till följd av att de som försetts med felaktiga beslutsunderlag har lidit ekonomisk skada. LÄS MER
12. Den visuella bilden av organisationen : Perspektiv på visualitet i accounting
Sammanfattning : Organisations play a crucial role as actors that shape material action and societal discourse; therefore, it is important to understand the ways in which they gain legitimacy and how they shape society. The power of accounting representations to construct the accounting object – the organisation – is therefore a key concern in the accounting literature. LÄS MER
13. Strategisk ekonomistyrning i små företag
Sammanfattning : Studien handlar om att skapa värdetillväxt i små företag. Begreppet värdetillväxt används som ett samlingsnamn för volymtillväxt och lönsamhetstillväxt. Strategisk ekonomistyrning innebär att det är möjligt att följa och påverka företagets strategier och tolka hur de påverkar/påverkat värdetillväxten. LÄS MER
14. Product innovation processes : conceptual and methodological considerations
Sammanfattning : This thesis addresses the social dimension of individuals engaging in the product innovation process in order to develop and choose techniques for knowledge creation about the social evolvement of a product innovation. The social dimensions of product innovation processes are particular interesting, since many firms today organize their processes by combining individuals from different functions and knowledge areas. LÄS MER
15. The fuzzy front end of product innovation processes : the influence of uncertainty, equivocality, and dissonance in social processes of evolving product concepts
Sammanfattning : Developing new products is essential for the long-term survival of companies. The fuzzy front end (FFE) is the first phase in the product innovation process and is considered an important determinant for successful product innovation. This thesis addresses the social process in which individuals evolve a product concept in the fuzzy front end. LÄS MER