Avancerad sökning

Hittade 3 avhandlingar som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Long-term outcome of vesicoureteral reflux and reflux nephropathy in adults - clinical and radiological aspects

    Författare :Jan Köhler; Njurmedicin; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; nefrologi; nephrology; Urology; Adults; antireflux surgery; pregnancy; reflux nephropathy; Urologi; urinary tract infection; vesicoureteral reflux; urography;

    Sammanfattning : The aim was to study the long-term consequencies of vesicoureteral reflux and reflux nephropathy (RN) in adults, with regard to radiological progression, urinary tract infections, renal functional impairment, hypertension, and to determine if the extent of renal damage can predict the outcome. Attempts to differentiate between acquired and developmental renal damage were also made. LÄS MER

  2. 2. Miniaturized Multifunctional System Architecture for Satellites and Robotics

    Författare :Fredrik Bruhn; Jan-Åke Schweitz; Lars Stenmark; Johan Köhler; Thomas George; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; Space technology; Multifunctional design; Spacecraft; Robotics; Microengineering; MEMS; Exploration; Distributed intelligence; Mission Design; Rymdteknik; Space engineering; Rymdteknik;

    Sammanfattning : This thesis describes and evaluates the design of nanospacecraft based on advanced multifunctional microsystems building blocks. These systems bring substantial improvements of the performance of nanosatellites and enable new space exploration, e.g. interplanetary science missions using minute space probes. LÄS MER

  3. 3. Elevinflytande i lärandet

    Författare :Gunvor Selberg; Luleå tekniska universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Pedagogik; Education;

    Sammanfattning : Denna avhandling syftar till att utveckla kunskap om elevinflytandets samvariation med lärandet. Fokus i studien är att undersöka vad som händer när elever har inflytande i sitt eget lärande och när elever har olika erfarenheter av sådant inflytande. LÄS MER