Avancerad sökning
Hittade 3 avhandlingar som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Intermezzon i medieundervisningen. Gymnasieelevers visuella röster och subjektspositioneringar
Sammanfattning : The starting point of this licentiate thesis is the attempt to make pupils´ perspective on school in general, and media education in particular available and visible. This is done by using a visual research strategy of video diaries, a cumulative method that draws upon students’ knowledge of video diaries from popular culture such as TV-shows. LÄS MER
2. Visuella möjlighetsrum : gymnasieelevers subjektsskapande i bild och medieundervisnin
Sammanfattning : This thesis examines upper secondary school pupils’ processes of subjectivation, resistance and creative becomings in visual art and media education. By using visual methodologies, pupils’ subjectivity is explored as relational and transformative, and as distributed in networks of power and desire. LÄS MER
3. Visuella möjlighetsrum. Gymnasieelevers subjektsskapande i bild och medieundervisning
Sammanfattning : De demokratiska aspekterna av utbildning får allt mindre plats i skolan. En neoliberal logik som försvårar för kreativa processer att ta plats i skolan har genom ett ensidigt fokus på effektivitet och målstyrning kommit att dominera utbildningssystemet. LÄS MER