Sökning: "road ice"

Visar resultat 1 - 5 av 30 avhandlingar innehållade orden road ice.

  1. 1. Road Surface and Tyre Interaction : Functional Properties affecting Road Dust Load Dynamics and Storage

    Författare :Joacim Lundberg; Sigurdur Erlingsson; Mats Gustafsson; Xavier Querol; KTH; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; Road dust; Road abrasion wear; Studded tyre abrasion wear; Texture; Emissions; Abrasion wear model; NORTRIP; PM10; Particles; Stone Mastic Asphalt – SMA; Porous Pavements; Double Layered Porous Asphalt Concrete – DLPAC; Road traffic noise; Rolling Resistance; Friction; Holistic; Function; Functional properties; Functional demands; Temporal variation; Spatial variation; Vägdamm; Vägslitage; Dubbdäcksslitage; Textur; Emissioner; Slitagemodell; NORTRIP; PM10; Partiklar; Asfaltsbetong; stenrik - ABS; Dränerande beläggning; Dubbeldränerande beläggning; Buller; Rullmotstånd; Friktion; Holistisk; Funktion; Funktionskrav; Tidsvariation; Rumsvariation; Byggvetenskap; Civil and Architectural Engineering; Building Materials; Byggnadsmaterial;

    Sammanfattning : Luftburna partiklar (PM) är ett problem för människans hälsa, där flertalet samband mellan negativa hälsoeffekter finns mellan luftföroreningar finns, bland annat för respiratoriska sjukdomar, lungcancer och kardiovaskulära sjukdomar med flera. I länder där dubbdäck används, till exempel Sverige, Finland och Norge, och sandning av vägar och gator genomförs vintertid för att säkerställa god friktion kommer en betydande andel av partiklarna från vägslitage och nedkrossning av sand vilket bidrar till PM10. LÄS MER

  2. 2. Measurements for winter road maintenance

    Författare :Mats Riehm; Per-Erik Jansson; Eros Pasero; KTH; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; winter road maintenance; sensors; infrared thermometry; energy efficiency; road salt;

    Sammanfattning : Winter road maintenance activities are crucial for maintaining the accessibility and traffic safety of the road network at northerly latitudes during winter. Common winter road maintenance activities include snow ploughing and the use of anti-icing agents (e.g. road salt, NaCl). LÄS MER

  3. 3. Ice free roads using hydronic heating pavement with low temperature: Thermal properties of asphalt concretes and numerical simulations

    Författare :Raheb Mirzanamadi; Chalmers tekniska högskola; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; thermal properties; slippery condition; hydronic heating pavement; energy harvesting; asphalt concrete; road; anti-icing; finite element method;

    Sammanfattning : A traditional method to mitigate the slippery conditions of a road is to spread out salt and sand on the road surface. However, salting causes corrosion on the road infrastructures, damage to surrounding vegetation and salification of fresh water. Hence, there is a need for alternative solutions to mitigate the slippery conditions. LÄS MER

  4. 4. New methods for improving winter road maintenence

    Författare :Mats Riehm; Per-Erik Jansson; Torbjörn Gustavsson; Klas Hansson; Meelis Mölder; KTH; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; Winter road maintenance; Sensors; Infrared thermometry; Energy efficiency; De-icing salt; Other civil engineering and architecture; Övrig samhällsbyggnadsteknik och arkitektur;

    Sammanfattning : Winter road maintenance activities are crucial for maintaining the accessibility and traffic safety of the road network during winters. Common winter road maintenance activities include plowing and the use of de-icing agents (e.g. NaCl) to avoid freezing. LÄS MER

  5. 5. Winter Road Maintenance using Renewable Thermal Energy

    Författare :Josef Johnsson; Chalmers tekniska högskola; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; Hydronic pavements; borehole thermal energy storage; winter road maintenance; BRIDGESIM; numerical simulations; BTES; renewable energy;

    Sammanfattning : Winter road maintenance is costly but it is inevitable since it is necessary to keep roads accessible and safe during winter. Current winter road maintenance methods use annually 600 000 tons of salt, in the Nordic countries. The salt ends up in the environment along the roads and results in environmental challenges. LÄS MER