Avancerad sökning

Hittade 3 avhandlingar som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Lust att lära naturvetenskap och teknik? : en longitudinell studie om vägen till gymnasiet

    Författare :Britt Lindahl; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Compulsory school; longitudinal study; science education; attitude; interest; ability; understanding; subject choice; gender;

    Sammanfattning : The aim of the study was to follow a group of pupils from the age of twelve until they leave lower secondary school at the age of sixteen to describe and analyse how their attitudes towards and interest in science and technology develop and change but also how this and other factors such as ability, understanding of scientific concepts, gender and home background influenced their choice for upper secondary school. The sample consists of 80 pupils, the whole age group in a school. LÄS MER

  2. 2. Mathematical modelling and Problem Solving in Engineering Education

    Författare :Tabassum Jahan; Chalmers tekniska högskola; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Mathematical modelling; Self-regulation; Engineering education; Beliefs; Case study; Authentic learning; Authenticity; Metacognition; Problem solving; Engineering education research;

    Sammanfattning : Background Innovation and technology have made the 21st century engineering workplace problems more diverse and challenging. Mathematical modelling is being increasingly used as the primary form of engineering design and is fundamental in everyday engineering problem solving. LÄS MER

  3. 3. Attityder till naturvetenskap : Förändringar av flickors och pojkars attityder till biologi, fysik och kemi 1995 till 2007

    Författare :Lena Adolfsson; Sylvia Benckert; Eva Silfver; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; attityder; genus; TIMSS; förändring över tid; Subject didactics; Ämnesdidaktik; didactics of natural science; naturvetenskapens didaktik;

    Sammanfattning : I den här avhandlingen beskrivs hur hög- och lågpresterande flickors och pojkars attityder till biologi, fysik och kemi har förändrats från 1995 till 2007. Data från den svenska delen av TIMSS-studierna för årskurs 8 i Sverige används. LÄS MER