Sökning: "Internationell pedagogik"

Visar resultat 26 - 30 av 55 avhandlingar innehållade orden Internationell pedagogik.

  1. 26. Education and social change in a pastoral society : government initiatives and local responses to primary school provision in Kenya Maasailand

    Författare :Alexander Gorham; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Education; Social change; Pastoralists; Kenya; Maasailand;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 27. Kampen för och mot en demokratisk skola 1 : Samhällsstruktur och skolorganisation

    Författare :Åke Isling; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Utbildning; Historia; Organisationsförändringar; Skolor; Skolväsen; Sverige;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 28. Career development in a changing society : the case of Botswana

    Författare :Ulla Kann; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Education; Secondary school; Career development; Botswana;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 29. Language maintenance or shift? : a study of Greek background students in Sweden

    Författare :Nelly Kostoulas-Makrakis; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Tvåspråkighet Sverige; Grekiska språket; Svenska språket; Etnolingvistik; Greker-- Sverige; Invandrarungdomar-- Sverige; Invandrarbarn-- Sverige; Hemspråksundervisning-- Sverige;

    Sammanfattning : This study explores and illustrates the process of language maintenance and shift among greek background students in Sweden, who attend home language instruction. The results show that students' attitudes learning greek were positive. The great majority of students indicated a strong in-group identification. LÄS MER

  5. 30. Primary education for an independent Namibia : planning in a situation of uncertainty and instability

    Författare :A. Mauno Mbamba; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : .... LÄS MER