Sökning: "Traffic Generation"

Visar resultat 26 - 30 av 129 avhandlingar innehållade orden Traffic Generation.

  1. 26. Feasible Direction Methods for Constrained Nonlinear Optimization : Suggestions for Improvements

    Författare :Maria Mitradjieva-Daneva; Maud Göthe-Lundgren; Torbjörn Larsson; Clas Rydergren; Anders Forsgren; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; constrained nonlinear optimization; feasible direction methods; conjugate directions; traffic equilibrium problem; sequential linear programming algorithm; stochastic transportation problem; Optimization; systems theory; Optimeringslära; systemteori;

    Sammanfattning : This thesis concerns the development of novel feasible direction type algorithms for constrained nonlinear optimization. The new algorithms are based upon enhancements of the search direction determination and the line search steps. LÄS MER

  2. 27. Road Surface and Tyre Interaction : Functional Properties affecting Road Dust Load Dynamics and Storage

    Författare :Joacim Lundberg; Sigurdur Erlingsson; Mats Gustafsson; Xavier Querol; KTH; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; Road dust; Road abrasion wear; Studded tyre abrasion wear; Texture; Emissions; Abrasion wear model; NORTRIP; PM10; Particles; Stone Mastic Asphalt – SMA; Porous Pavements; Double Layered Porous Asphalt Concrete – DLPAC; Road traffic noise; Rolling Resistance; Friction; Holistic; Function; Functional properties; Functional demands; Temporal variation; Spatial variation; Vägdamm; Vägslitage; Dubbdäcksslitage; Textur; Emissioner; Slitagemodell; NORTRIP; PM10; Partiklar; Asfaltsbetong; stenrik - ABS; Dränerande beläggning; Dubbeldränerande beläggning; Buller; Rullmotstånd; Friktion; Holistisk; Funktion; Funktionskrav; Tidsvariation; Rumsvariation; Byggvetenskap; Civil and Architectural Engineering; Building Materials; Byggnadsmaterial;

    Sammanfattning : Luftburna partiklar (PM) är ett problem för människans hälsa, där flertalet samband mellan negativa hälsoeffekter finns mellan luftföroreningar finns, bland annat för respiratoriska sjukdomar, lungcancer och kardiovaskulära sjukdomar med flera. I länder där dubbdäck används, till exempel Sverige, Finland och Norge, och sandning av vägar och gator genomförs vintertid för att säkerställa god friktion kommer en betydande andel av partiklarna från vägslitage och nedkrossning av sand vilket bidrar till PM10. LÄS MER

  3. 28. Excess pore water pressure generation in fine granular materials under cyclic loading -A laboratory study

    Författare :Tan Manh Do; Jan Laue; M. Kubilay Kelesoglu; Luleå tekniska universitet; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; Excess pore water pressure; migration of particles; fine granular materials; cyclic loading; Soil Mechanics; Geoteknik;

    Sammanfattning : Abstract Excess pore water pressure can be generated in subgrades of both railway and pavement sub-structures under cyclic loading caused by heavy traffic. When saturated subgrades are subjected to cyclic loading, excess pore water pressures accumulate over time which then could lead to migration of particles into overlying layers. LÄS MER

  4. 29. Contact stiffness in tyre/road noise modelling and speed dependencies of tyre/road noise generation mechanisms

    Författare :Julia Winroth; Chalmers tekniska högskola; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; Tyre road noise; Air-pumping; Tyre road contact stiffness; Speed exponent analysis; Tyre road contact modelling;

    Sammanfattning : Tools for simulating tyre/road noise are highly valuable in the efforts to limit the negative consequences of road traffic noise.A numerical tyre/road noise simulation tool was in this study used to investigate how the contact stiffness parameter affects the predicted tyre/road noise. LÄS MER

  5. 30. On the performance of transmitting IP traffic over a shared cellular radio channel with a central scheduling mechanism

    Författare :Mats Folke; Luleå tekniska universitet; []
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This thesis focuses on the performance of sending IP traffic over a shared cellular radio channel with a central scheduling mechanism. Using a shared channel for IP traffic increases the channel utilisation compared to using dedicated channels. LÄS MER