Sökning: "konsumtionsvetenskap"
Hittade 5 avhandlingar innehållade ordet konsumtionsvetenskap.
1. Universal design - a marketable or utopian concept?
Sammanfattning : .... LÄS MER
2. Vara och märkas - Unga konsumenters relationer till klädindustrins varumärken
Sammanfattning : To brand and to be branded – Young consumers’ relations to clothing brands Brands – the logos of the global economy – have received attention both inside and outside marketing research as key symbols of our time and as powerful devices in contemporary marketing practice. Branding – an increasingly sophisticated enterprise – has taken a central role in marketers’ ambitions to become market or customer oriented. LÄS MER
3. Varor och märken – om att vara och märkas
Sammanfattning : Studien undersöker utifrån ett varumärkeskulturellt perspektiv vilka roller konsumtion av, och tal om, varumärken spelar i unga svenska konsumenters identitetskonstruktion. Det innebär att studien ontologiskt problematiserar traditionella dikotomier i form av subjekt/objekt och producent/konsument, samt epistemologiskt inspireras av etnografiska metoder. LÄS MER
4. Barn som medforskare - en metod med potential för delaktighet
Sammanfattning : .... LÄS MER
5. Capturing the elusive simplifier
Sammanfattning : .... LÄS MER