Sökning: "finita element metoder"

Visar resultat 1 - 5 av 40 avhandlingar innehållade orden finita element metoder.

  1. 1. Finite Element Methods for Interface Problems

    Författare :David Samvin; Peter Hansbo; Kent Salomonsson; Jönköping University; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; Finite Element Method; Interface; Embedded; CutFEM; Finita elementmetoden; Sprickor; CutFEM;

    Sammanfattning : This thesis focuses on computationally efficient methods for flow in fractured porous media. Two approaches are presented where the interface is embedded on the underlying finite element mesh. The methods allow for representation of the interface geometry from the underlying discretization and with discontinuities across the interface. LÄS MER

  2. 2. Capacity assessment of arch bridges with backfill : Case of the old Årsta railway bridge

    Författare :Andreas Andersson; Håkan Sundquist; Raid Karoumi; Clive Melbourne; KTH; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; Concrete arch bridge; soil backfill; spandrel walls; field measurements; finite element method; load distribution; ultimate limit state.; Betongbågbro; jordfyllning; sidomur; fältmätningar; finita element metoder; lastspridning; brottgränstillstånd.; Civil engineering and architecture; Samhällsbyggnadsteknik och arkitektur;

    Sammanfattning : The work presented in this thesis comprises the assessment of existing arch bridges with overlying backfill. The main objective is to estimate the load carrying capacity in ultimate limit state analysis. A case study of the old Årsta railway bridge is presented, serving as both the initiation and a direct application of the present research. LÄS MER

  3. 3. Utmattningsanalys av järnvägsbroar : En fallstudie av stålbroarna mellan Stockholm Central och Söder Mälarstrand, baserat på teoretiska analyser och töjningsmätningar

    Författare :Andreas Andersson; Håkan Sundquist; Kjell Eriksson; KTH; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; Fatigue; Palmgren-Miners cumulative damage theory; Rainflow-analysis; railway bridges; finite element methods; Utmattning; Palmgren-Miners delskadehypotes; Rainflow-analys; järnvägsbroar; finita element metoder; Civil engineering and architecture; Samhällsbyggnadsteknik och arkitektur;

    Sammanfattning : Föreliggande avhandling omfattar en fallstudie av utmattningsrisken för järnvägsbroarna mellan Stockholm Central och Söder Mälarstrand. Ett stort antal utmattningssprickor i broarna över Söderström och Söder Mälarstrand har sedan länge varit kända. LÄS MER

  4. 4. Development and application of corotational finite elements for the analysis of steel structures in fire

    Författare :Luca Possidente; Jean-Marc Battini; Nicola Tondini; Paulo Vila Real; KTH; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; Thermomechanical finite element; Shell element; 3D beam element; Steel structures; Buckling; Fire Safety Engineering; Structural Engineering and Bridges; Bro- och stålbyggnad;

    Sammanfattning : The ignition and the propagation of a fire inside a building may lead to global or local structural collapse, especially in steel framed structures. Indeed, steel structures are particularly vulnerable to thermal attack because of a high value of steel conductivity and of the small thickness that characterise the cross-sections. LÄS MER

  5. 5. Modelling the viscoplastic properties of carbon black filled rubber : A finite strain material model suitable for Finite Element Analysis

    Författare :Rickard Österlöf; Leif Kari; Alan Muhr; KTH; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; reinforcing fillers; rubber; finite strain; viscoplastic; förstärkande fyllmedel; gummi; finita töjningar; viskoplastisk; Vehicle and Maritime Engineering; Farkostteknik;

    Sammanfattning : An increased environmental awareness, legal demands and the large part of total costs attributable to fuel cost are all incentives for the automotive industry to reduce fuel consumption. The optimal driveline to enable this reduction depends on the operational conditions and the available infrastructure. LÄS MER