Sökning: "doxa"
Visar resultat 11 - 15 av 44 avhandlingar innehållade ordet doxa.
11. God in the Fourth Gospel : A Hermeneutical Investigation of the History of Interpretations
Sammanfattning : This book presents an exhaustive and systematic investigation of six representatives of three important periods of New Testament interpretation: Martin Luther, John Calvin, Brooke Foss Westcott, Heinrich Julius Holtzmann, Rudolf Bultmann and Raymond E. Brown. LÄS MER
12. Människan i centrum : En studie av antropocentrisk värdegemenskap
Sammanfattning : Many factors indicate a number of fundamental changes in the last decades, with respect to people's views of animals and the environment, including our view of man's position in creation. In particular, the environmental and animal rights movements and their societal impact, and the fact that severalquantitative investigations show that people in general tend to place greater value in nature and in animals. LÄS MER
13. Om den sociale og symbolske funktion af uddannelsesevalueringer : Konstruktionen af et objekt
Sammanfattning : Ph.d.-afhandlingen handler om evalueringer, om evalueringer af uddannelse med et fokus og perspektiv som er begrænset til en afdækning af forhold om evalueringer, til en formulering af en teori om evalueringer. I afhandlingens analyser og diskussioner anvendes teorier af Émile Durkheim, Pierre Bourdieu, Ulf P. LÄS MER
14. Yrke, Status och Genus: En sociologisk studie om yrken på en segregerad arbetsmarknad : Occupation, Status & Gender - A sociological study of occupations on a segregated labour market
Sammanfattning : This dissertation is a study of occupational prestige/ status with the purpose of describing and interpreting perceptions of occupational prestige. The analytical focus is the relationship between occupational prestige and gender. LÄS MER
15. Topos som meningsskapare : Retorikens topiska perspektiv på tänkande och lärande geonom argumentation
Sammanfattning : De flesta teorier om meningsskapande som är moderna inom ramen för den högskolepedagogiska diskursen i Sverige idag utgår från en perspektivisk kunskapssyn. Det kan emellertid vara svårt att realisera en didaktik som tar många synsätt på allvar i klassrummet utan att landa i hållningslös relativism. LÄS MER