Sökning: "education"

Visar resultat 1 - 5 av 4204 avhandlingar innehållade ordet education.

  1. 1. Greening education : Prospects and conditions in Tanzania

    Detta är en avhandling från Uppsala : Acta Universitatis Upsaliensis

    Författare :Valdy Lindhe; Uppsala universitet.; [1999]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Education; Environmental education; education for sustainability; frame factors; Education for Self-Reliance; teachers thinking; developing countries; Tanzania; Pedagogik; SOCIAL SCIENCES Social sciences Education; SAMHÄLLSVETENSKAP Socialvetenskap Pedagogik; pedagogik; Education;

    Sammanfattning : Environmental education in Tanzania after independence takes the Education for Self-Reliance policy as its starting point. This policy dominated the curriculum from 1967 to the 1980s. LÄS MER

  2. 2. Education for Democracy? : Life Orientation: Lessons on Leadeship Qualities and Voting in South African Comprehensive Schools

    Detta är en avhandling från Göteborg : Acta Universitatis Gothoburgensis

    Författare :Getahun Yacob Abraham; Göteborgs universitet.; Gothenburg University.; [2010]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Education; Pedagogik; Classroom; democracy; differences; leadership qualities; learners; life orientation; participation; South Africa; teachers; voting; Life Orientation; Life Skills;

    Sammanfattning : This study takes as its starting point how teachers understand, interpret and teach social development aspects of Life Orientation in South African comprehensive schools. The specific focus is on lessons on leadership qualities and voting for third grade learners in four schools, each dominated by either Black, Coloured, White or mixed groups of learners. LÄS MER

  3. 3. Beyond Education and Society On the Political Life of Education for Sustainable Development

    Detta är en avhandling från Uppsala : Acta Universitatis Upsaliensis

    Författare :Stefan L. Bengtsson; Uppsala universitet.; [2014]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; education; ESD; environmental education; Education for Sustainable Development; sustainability; policy; education policy; globalisation; globalization; hegemony; discourse; space; antagonism; political; politics; temporality; beyond; mutation; rhizome; rhizomic; play; Laclau; utbildning; UHU; miljöundervisning; utbildning för hållbar utveckling; hållbar utvecking; politik; policy; utbildningspolicy; globalisering; hegemoni; diskurs; antagonism; temporalitet; mutation; rhizome; spel; Laclau; Curriculum Studies; Didaktik;

    Sammanfattning : The objective of this dissertation is to develop a theoretical and analytical framework for understanding the political in education from a social and global perspective. With this objective in mind, it employs an empirical engagement and theoretical reflection on how this political can be seen to emerge in policy making on Education for Sustainable Development (ESD). LÄS MER

  4. 4. Tänkande bakom val och användning av livsmedel: faktorer som medverkar till eller utgör hinder för förändring av matvanor i hälsofrämjande riktning

    Detta är en avhandling från Lund University Press

    Författare :Eva Svederberg; Lunds universitet.; Lund University.; [1997]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SOCIAL SCIENCES Social sciences Education; SAMHÄLLSVETENSKAP Socialvetenskap Pedagogik; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; Education; health education; food and nutrition; blue collar workers; immigrants; contextual analysis; Sweden; Pedagogy and didactics; didaktik;

    Sammanfattning : Popular Abstract in Swedish Avhandlingsarbetet fokuserar tänkande och handlande i förhållande till livsmedel som pedagogiska förutsättningar för förståelse av kostbudskap och näringsrekommendationer. Studiens syfte var att undersöka och beskriva hur tidigare erfarenheter framträder i människors tänkande och handlande i förhållande till deras val och användning av fettrika resp. LÄS MER

  5. 5. STAGING SCIENCE. Some aspects of the production and distribution of science knowledge

    Detta är en avhandling från Department of Education, Lund University

    Författare :Piotr Szybek; Lunds universitet.; Lund University.; [1999]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; hermeneutics; phenomenology; philosophy of education; history and philosophy of science; ethical and political aspects; science curriculum; school science; Education; science education; life-world; Pedagogy and didactics; Pedagogik; didaktik;

    Sammanfattning : Popular Abstract in Swedish Avhandlingen presenterar, från ett fenomenologiskt perspektiv, interaktionen mellan naturvetenskapens kunskap och annan kunskap, här kallad "vardagskunskap". Utgångspunkten i presentationen är människans existens. LÄS MER