Sökning: "det goda lärande"
Visar resultat 21 - 25 av 30 avhandlingar innehållade orden det goda lärande.
21. Travelling through time : Students’ interpretation of evolutionary time in dynamic visualizations
Sammanfattning : Evolutionary knowledge is important to understand and address contemporary challenges such as loss of biodiversity, climate change and antibiotic resistance. An important aspect that is considered to be a threshold concept in teaching and learning about evolution is the time it involves. LÄS MER
22. I marknadens öga : Barn och visuell konsumtion
Sammanfattning : Barn är konsumenter, får reklam riktad till sig och syns i reklam. Men om det är rätt och på vilka sätt det bör ske ger upphov till diskussion, såväl i som utanför akademin. LÄS MER
23. En studie av undervisnings- och lärandemiljöer i affärsspel
Sammanfattning : Arbetet grundar sig i ett intresse för mikrovärldar, informationssystem och informationsteknologi i kombination med min erfarenhet av flera undervisnings- och lärandemiljöer. Min nyfikenhet på hur spel kan stödja lärandeprocesser på ett bra sätt har bidragit till en fokusering på affärsspel. LÄS MER
24. Brandvägg. Ord och handling i en yrkesutbildning
Sammanfattning : Brandvägg describes how a group of firefighters, who consistently maintain that they are “practitioners and not theorists”, relate to various forms of language based knowledge and language based “knowledging” in their vocational training, which is based on problem based learning. From a sociocultural perspective to learning, and within the parameters of a didactic perspective with the focus on the students as learning language users, understanding is searched for what happens in the educational setting. LÄS MER
25. Reading achievement : Its relation to home literacy, self-regulation, academic self-concept, and goal orientation in children and adolescents
Sammanfattning : The studies in this doctoral thesis investigated how home literacy, self regulation, academic self-concept, and goal orientation influence reading ability. Study 1 investigated the effect of family-based prerequisites, reading attitude, and self-regulated learning on reading ability. LÄS MER