Sökning: "Writing"
Visar resultat 1 - 5 av 902 avhandlingar innehållade ordet Writing.
1. Nomadic Writing : Exploring Processes of Writing in Early Childhood Education
Sammanfattning : This thesis explores how writing is made in two Swedish early childhood classrooms with a focus on how processes of writing are constituted in the writing event and what writings and writers the event offers potentials for. Theoretically, the research project takes its starting point in the assumption that processes of writing are an effect of relations between different elements, where the young writer is only one part of many human and non-human matters that make way for multiple becomings of writing and writers. LÄS MER
2. Skrivandets gränser : Normering genom skrivdiskurser i tidig skrivundervisning
Sammanfattning : This study examines writing instruction for 3–10-year-olds. The aim is to further our understanding of how instruction is standardizing writing. LÄS MER
3. Lära för skrivundervisning : En studie om skrivdidaktisk kunskap i ämneslärarutbildningen och läraryrket
Sammanfattning : Syftet med avhandlingen är att undersöka hur och under vilka villkor som svensklärares kunskap om skrivundervisning växer fram i och efter lärarutbildningen.I en delstudie analyseras hur skrivande, skrivutveckling och skrivundervisning framställs och förmedlas som kunskapsområden i kursplaner som beskriver ämnesteoretiska och ämnesdidaktiska kurser i ämneslärarutbildningen i svenska. LÄS MER
4. Skrivande och blivande : konstruktioner av skönlitterärt skrivande i handböcker och läromedel 1979-2015
Sammanfattning : The focus of this study is descriptions of literary writing in pedagogical texts. The aim is to analyse how writing and writing subjects are constructed in pedagogical texts on writing published in Sweden between 1979 and 2015. LÄS MER
5. Ett möte mellan två skrivkulturer : Några högstadieungdomars syn på och bruk av skrift vid skol- respektive privatskrivande
Sammanfattning : The aim of this study is to shed light on and describe a number of secondary school students’ writing practices and their attitudes towards these practices.The material used in the study comes from a secondary school in a suburb of Stockholm where most of the students are bilingual. LÄS MER