Sökning: "preferenser"
Visar resultat 16 - 20 av 85 avhandlingar innehållade ordet preferenser.
16. On Coordination in Multi-agent Systems
Sammanfattning : Agent technology enables the designers of computer based systems to construct software agents that are able to model attitudes. We present a frame-work in which these artifacts aim to express the preferences of both their designers and their owners. LÄS MER
17. Att påverka beslut : företag i EUs regelsättande
Sammanfattning : Vad gör företag som vill påverka offentliga beslut? Denna doktorsavhandling handlar om detta. Vad företag gjorde har studerats i två beslutsprocesser där Europeiska Unionens direktiv tog form. Ett av direktiven var av stor betydelse för lastbilstillverkande företag. Det andra var viktigt för kraftproducerande företag. LÄS MER
18. Demokratisk kompetens: Om gymnasiet som demokratiskola
Sammanfattning : Aktivt medborgarskap är ett ledord i svensk demokratipolitik. Jämlikt deltagande i politiken är ett annat. Skolan anförtros en viktig politisk roll i detta avseende. Läroplanen påbjuder att alla ungdomar på ett likvärdigt sätt skall förberedas till ett aktivt samhällsliv. LÄS MER
19. Windows and blinds selection for enhancing subjective well-being
Sammanfattning : Earlier studies in the context of windows and blinds selection have mostly tried to increase the awareness regarding various effects of windows and blinds selection on subjective well-being, including their effect on visual comfort, thermal comfort, energy consumption and life cycle cost. However, the main problem is the potential conflicts between visual comfort, thermal comfort, energy consumption and life cycle cost. LÄS MER
20. Mining of User Profiles in Online Social Networks for Improved Personalized Recommendations
Sammanfattning : We have focused on influencer-based marketing in online social networks as a source of implicit learning about the preferences of social media users. Those users who use social networks on a daily basis are also the online shoppers who are confronted with huge information overload and a wide variety of online products and brands to choose from. LÄS MER