Sökning: "pedagogik och organisation"

Visar resultat 1 - 5 av 95 avhandlingar innehållade orden pedagogik och organisation.

  1. 1. Maktutövning ur ett organisations- och genusperspektiv. En studie vid tre vårdavdelningar

    Författare :Gunilla Albinsson; Kerstin Arnesson; Gunilla Svingby; Ulla Tibelius; Malmö University; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Organisation; Pedagogik; power; Pedagogy and didactics; resistance; gender; didaktik; Pedagogik;

    Sammanfattning : The primary aim of the present thesis is to increase understandig of the relationship between organisational structure, gender and power. Understanding of this relationship requires a closeness to the individual being studied as well to the content and consequences of that individuals´actions. LÄS MER

  2. 2. Organiserande och identitet : om arbetsorganisation i geriatrisk sjukvård

    Författare :Ulla Sebrant; Mats Alvesson; Ola Halldén; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; pedagogik; Education; Pedagogik;

    Sammanfattning : The study is mainly about informal organising. The aim is to describe and interpret processes of organising in a health care unit and, from that example, to accomplish understanding of how power relations are handled and expressed by different actors in health care. LÄS MER

  3. 3. Styrning och mening : - anspråk på professionellt handlande i lärarutbildning och skola

    Författare :Joakim Krantz; Christer Fritzell; Per Gerrevall; Lena Fritzén; Ninni Wahlström; Växjö universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Educational policy; Critical Discourse Analysis; validity claims; communicative action; professional practice; teacher education; secondary school; higher education; Education; Pedagogik; Pedagogik; Pedagogics;

    Sammanfattning : This study addresses how political and professional claims directed at teachers change, and in many ways challenge teachers’ professional autonomy, as well as affect preconditions for meaning-making in pedagogic practices. Focus is placed on political steering and its implications for teacher education and teachers’ work in schools. LÄS MER

  4. 4. Ansvarsförhållanden vid skolutveckling

    Författare :Anette Oxenswärdh; Jon Olhsson; Lennart Grosin; Eva Forsberg; Gunnar Berg; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; responsibility; accountability; understanding assignment and responsibility; learning; professional development; school development; ansvarstagande; uppdrags-och ansvarsförståelse; lärande; professionell utveckling; skolutveckling; Pedagogik; Education; Education; pedagogik;

    Sammanfattning : Relations of Responsibility in School DevelopmentABSTRACTThe starting point of this study is the changed governance of schools in Swe- den. Decentralization has not only increased the freedom of schools but also responsibility at the different levels of the school system. This in turn has given greater scope for interpreting the assignment. LÄS MER

  5. 5. Om organsystemens organisation och funktion : analys av elevsvar från Sverige och Sydafrika

    Författare :Pernilla Granklint Enochson; Andreas Redfors; Lena Tibell; Bengt-Olov Molander; Sverige Kristianstad Sverige & Högskolan Kristianstad Linköping Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Education; Pedagogik;

    Sammanfattning : Syftet med denna avhandling är att studera svenska och sydafrikanska elevers föreställningar om kroppens byggnad och funktion, samt hur dessa föreställningar påverkar närliggande frågeställningar. Datainsamling har skett genom att flera olika typer av enkäter samt intervjuer använts. Samtliga elever som deltog gick i årskurs nio. LÄS MER