Sökning: "religionsdidaktik"
Hittade 5 avhandlingar innehållade ordet religionsdidaktik.
1. Studiebesök i religionskunskapsundervisningen : Elevers tal om islam före, under och efter ett moskébesök
Sammanfattning : One aim with the Swedish non-confessional religious education is to increase students’ understanding and respect for different ways of thinking and behaving. One opportunity to reflect upon other people's interpretations of life, are field visits. Many teachers and students want to make field visits but few actually do. LÄS MER
2. Toleransens altare och undvikandets hänsynsfullhet : Religion och meningsskapande bland svenska grundskoleelever
Sammanfattning : In contemporary western society, the changing religious diversity brought to the fore a more visible religion. The Swedish school and the Swedish classrooms are no exception. LÄS MER
3. Vilket religionskunskapsämne? : Ämneskonstruktioner i religionskunskap på gymnasiet med samtalsförhandlingar i centrum
Sammanfattning : This thesis aims to describe one educational sequence in religious education. The study shows articulations and negotiations in the religious education classroom, as well as on digital discussion forums. Two questions are the core of the explorative case study. LÄS MER
4. Läromedel i praktiken : Läromedelsbruk i religionskunskap på gymnasiet
Sammanfattning : Syftet med avhandlingen är att undersöka läromedelsbruk i religionskunskap på den svenska gymnasieskolan. Studien argumenterar för en vid förståelse av vad som kan betraktas vara läromedel.Resultaten visar att lärare använder en mångfald av läromedel. Förutom läroboken används olika typer av texter. LÄS MER
5. Livsfrågor och religionskunskap : En belysning av ett centralt begrepp i svensk religionsdidaktik
Sammanfattning : This thesis focuses on “livsfrågor” (questions of life) a typical Swedish concept introduced in the RE syllabus in the curriculum for compulsory schools in 1969. The study poses three questions: what can qualify as a “livsfråga”, why are they regarded important, and how do they fit into teaching? The main purpose is to study differences of the concept in two materials. LÄS MER