Sökning: "projektbaserat lärande"

Hittade 3 avhandlingar innehållade orden projektbaserat lärande.

  1. 1. Medier, lärande och det mediespecifika : en undersökning om den rörliga bildens plats och betydelse i ett ämnesövergripande projekt

    Författare :Maria Stam; Anders Marner; Eva Skåreus; Fredrik Lindstrand; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; HUMANIORA; HUMANITIES; art; film; literacy; media; media education; moving images; multimodality; project-based learning; bild; film; litteracitet; medier; medieneutral; mediespecifik; multimodalitet; rörlig bild; ämnesdidaktik; ämnessamverkan; projektbaserat lärande;

    Sammanfattning : The overall purpose of this licentiate thesis is to explore how different media is considered and valued by teachers in an interdisciplinary project in which the subjects of Art and Swedish are included. In the project, The Horror Genre in Literature and Film, a variety of mediations are represented: speech, writing, still- and moving images. LÄS MER

  2. 2. Lean culture in industrialized housing : a study of timber volume element prefabrication

    Författare :Matilda Höök; Luleå tekniska universitet; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; Träbyggnad; Timber Structures;

    Sammanfattning : Industrialization and the use of timber have been put forward by means of its potential for increased efficiency in housing construction. Industrialized housing is related to learning from manufacturing, but the construction culture still has to be considered when development is discussed. LÄS MER

  3. 3. Public health, neighbourhood development and participation : research and practice in four Swedish partnership cities

    Författare :Karin Fröding; Charli Eriksson; Ingemar Elander; Maria Emmelin; Örebro universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; Neighbourhood development; citizen participation; municipality; partnership; community-academic partnership; CBPR; public health; health promotion; INTERDISCIPLINARY RESEARCH AREAS; TVÄRVETENSKAPLIGA FORSKNINGSOMRÅDEN; Caring sciences; Vårdvetenskap; Vårdvetenskap; Nursing Science;

    Sammanfattning : Det finns betydande skillnader i hälsa beroende på utbildning, socioekonomisk status, etnicitet, ålder och kön och det har konsekvenser för människors livslängd, livskvalitet och hälsa. Ojämlikheter i hälsa blir särskilt tydliga när man jämför olika geografiska områden, där vissa områden har hög koncentration av fattiga och socialt utslagna människor med dålig hälsa, arbetslöshet och låg utbildning. LÄS MER