Sökning: "literacy"

Visar resultat 1 - 5 av 248 avhandlingar innehållade ordet literacy.

  1. 1. Framing Education Doing Comics Literacy in the Classroom

    Detta är en avhandling från Linköping : Linköping University Electronic Press

    Författare :Lars Wallner; Linköpings universitet.; Linköpings universitet.; [2017]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; classroom research; comics; comics literacy; discursive psychology; educational practice; literacy; multimodal interaction; social interaction; visual literacy; diskursiv psykologi; klassrumsforskning; literacy; multimodal interaktion; pedagogiskt arbete; serie-literacy; serier; social interaktion; visuell literacy;

    Sammanfattning : Interest in comics as Swedish school material has risen in the last few years and the publication of comics for children and adolescents has also increased. Meanwhile, although research around new literacies has taken an interest in combinations of image and text, there is still little research on comics as a literacy material, especially as part of school practices. LÄS MER

  2. 2. Literacy and development A study of Yemissrach Dimts literacy campaign in Ethiopia

    Detta är en avhandling från Umeå : Umeå universitet

    Författare :Margareta Sjöström; Rolf Sjöström; Umeå universitet.; [1982]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Adult; education; Development; Education for women; Ethiopia; Evaluation; Literacy; Literacy methods; Motivation; Rural education;

    Sammanfattning : The problem of illiteracy has been the object of many studies during recent decades. In Ethiopia, a country which reports one of the lowest literacy rates in Africa, the Yemissrach Dimts Literacy Campaign (YDLC) was started in 1962. Its activities were concentrated to rural areas and directed primarily towards adults. LÄS MER

  3. 3. Participation Literacy Part I: Constructing the Web 2.0 Concept

    Detta är en avhandling från Karlskrona : Blekinge Institute of Technology

    Författare :Peter Giger; Blekinge Tekniska Högskola.; [2006]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; web 2.0; participation; cyborg; literacy; collective intelligence;

    Sammanfattning : The licentiate thesis is a piece of academic work under the theme of /Participation Literacy/. The thesis concerns the Web 2.0 concept construction. Web 2. LÄS MER

  4. 4. Litteracitet genom interaktion

    Detta är en avhandling från Örebro : Örebro university

    Författare :Sari Vuorenpää; Örebro universitet.; Södertörns högskola.; Södertörns högskola.; [2016]
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Svenska språket; Swedish Language; interaction; literacy; literacy events; literacy practices; literacy chains; multilingualism; translanguaging; initiative; lessons; onsets; lists; text conversations; stress; interaktion; litteracitet; litteracitetshändelser; litteracitetspraktiker; litteracitetskedjor; flerspråkighet; translaguaging; initiativ; genomgångar; uppstarter; listor; textsamtal; stress;

    Sammanfattning : Avhandlingen belyser hur litteracitetsinteraktion kan gå till i grundskolans flerspråkiga miljöer. Det handlar om samtal som uppstår i och kring skrivundervisning. Undersökningsmaterialet är insamlat från tre olika skolor inom skolår F-3, och i det materialet är det särskilt det som jag kallar litteracitetskedjor som uppmärksammas. LÄS MER

  5. 5. Literacy Practices in and out of School in Karagwe the Case of Primary School Literacy in Rural Tanzania

    Detta är en avhandling från Stockholm : Centrum för tvåspråkighetsforskning

    Författare :Åsa Wedin; Stockholms universitet.; [2004]
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Literacy practices; bilingualism; Tanzania; Karagwe; language ideologies; literacy education; HUMANITIES and RELIGION Languages and linguistics Linguistic subjects Linguistics; HUMANIORA och RELIGIONSVETENSKAP Språkvetenskap Lingvistikämnen Lingvistik;

    Sammanfattning : This study has investigated the question of relation between literacy practices in and out of school in rural Tanzania. By using the perspective of linguistic anthropology, literacy practices in five villages in Karagwe district in the northwest of Tanzania have been analysed. LÄS MER