Sökning: "Educational experience"

Visar resultat 1 - 5 av 685 avhandlingar innehållade orden Educational experience.

  1. 1. Meeting the other and oneself : experience and learning in international, upper secondary sojourns

    Författare :Åsa Perez-Karlsson; Karin Sporre; Anna Larsson; Ninni Wahlström; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Sojourns; international; Intercultural; experience; Learning; Sweden; Chile; Upper Secondary; pedagogiskt arbete; educational work;

    Sammanfattning : The aim of the study was to investigate into and characterise students’ experiences of learning from their having taken part in an international upper secondary exchange in an intercultural context. Focusing on educational and intercultural dimensions, the thesis contributes knowledge of the implications of increasing internationalization and student mobility in education. LÄS MER

  2. 2. Vägar genom sjuksköterskeutbildningen : studenters berättelser

    Författare :Petra Lilja Andersson; Högskolan Kristianstad; []
    Nyckelord :SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Education; Pedagogik; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; experience; life history; narratives; nursing education; nursing students;

    Sammanfattning : Syftet är att utifrån studenters livsberättelser, få kunskap om och förståelse för hur de upplever och hanterar sjuksköterskeutbildningens olika delar med särskilt fokus på spänningsfälten mellan: yrkesexamen – akademisk examen, högskoleförlagd utbildning – verksamhetsförlagd utbildning samt huvudämnet omvårdnad – stödämnet medicinsk vetenskap. Syftet är vidare att få kunskap om och förståelse för aspekter av betydelse för studenters lärande på vägen genom utbildningen. LÄS MER

  3. 3. Vägar genom sjuksköterskeutbildningen : Studenters berättelser

    Författare :Petra Lilja Andersson; Malmö högskola; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; experience; life history; narratives; nursing education; nursing students;

    Sammanfattning : Syftet är att utifrån studenters livsberättelser, få kunskap om och förståelse för hur de upplever och hanterar sjuksköterskeutbildningens olika delar med särskilt fokus på spänningsfälten mellan: yrkesexamen – akademisk examen, högskoleförlagd utbildning – verksamhetsförlagd utbildning samt huvudämnet omvårdnad – stödämnet medicinsk vetenskap. Syftet är vidare att få kunskap om och förståelse för aspekter av betydelse för studenters lärande på vägen genom utbildningen. LÄS MER

  4. 4. Museipedagogik och erfarande

    Författare :Berit Ljung; Sven Hartman; Per Andersson; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; museum education; experience; communication; transaction; John Dewey; museipedagogik; erfarande; kommunikation; demokrati; John Dewey; transaktion; Education; Pedagogik; pedagogik; Education;

    Sammanfattning : This thesis is intended to contribute to development of communicative frames of reference for museum education. Inspired by the philosopher John Dewey it seeks for new perspectives of the research problem – museum education and experience. LÄS MER

  5. 5. Educational Software in Engineering Education

    Författare :Ramon Garrote Jurado; Max Scheja; Michael Christie; Nabil Zary; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; Higher Education; E-learning; Learning Management Systems; Engineering Education; Educational Technology; Pedagogical Use of ICT; Staff Development; Developing Countries; pedagogik; Education; Teacher Education and Education Work;

    Sammanfattning : This thesis contributes to the quality of engineering education and the accessibility of education worldwide by promoting computer-enhanced teaching and learning. It uses the epistemology of John Dewey (1859-1952) and the action research methodology first advanced by Kurt Lewin (1890-1947). LÄS MER