Sökning: "thematic analysis focus group"

Visar resultat 1 - 5 av 105 avhandlingar innehållade orden thematic analysis focus group.

  1. 1. Grupparbetsbedömning på individnivå : Gymnasielärares möjligheter och utmaningar

    Författare :Johan Forsell; Karin Forslund Frykedal; Eva Hammar Chiriac; Anders Jönsson; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Group work assessment; Group work; Assessment; Collaboration; Validity; Oral intergroup presentation; Thematic analysis; Grupparbetsbedömning; Grupparbete; Bedömning; Samarbete; Validitet; Muntlig tvärgruppspresentation; Tematisk analys;

    Sammanfattning : Avhandlingens syfte är att öka kunskapen om och förståelsen av gymnasielärares möjligheter och utmaningar med att genomföra grupparbetsbedömning på individnivå av elevers kunskaper och förmågor utvecklade i samarbete. Fokus är på om och i så fall hur lärares perspektiv förändras i samband med genomförandet av en grupparbetsuppgift i klassrummet som inkluderar lärares grupparbetsbedömning på individnivå. LÄS MER

  2. 2. Conditions for relatives' involvement in nursing homes

    Författare :Jessica Holmgren; Henrik Eriksson; Lars E Eriksson; Eric Carlström; Sweden vårdvetenskap och samhälle Institutionen för neurobiologi Karolinska Institutet; Karolinska Institutet; Karolinska Institutet; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; discourse analysis; focused ethnography; focus group interviews; gender perspectives; intersectionality; involvement; nursing homes; nursing staff; participant observations; qualitative interviews; relatives; social constructionism and thematic analysis; Discourse analysis;

    Sammanfattning : The overall aim of this thesis was to describe and analyse how the involvement of relatives is conditioned in nursing homes from different critical perspectives. Gender perspectives, discourse analysis and intersectional theory are applied, based on social constructionist ontology. LÄS MER

  3. 3. The Dynamics of Extratextual Translatorship in Contemporary Sweden : A Mixed Methods Approach

    Författare :Elin Svahn; Yvonne Lindqvist; Kaisa Koskinen; Helle V. Dam; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; translation studies; translation sociology; sociology of translators; translatorship; extratextual translatorship; mixed methods research; qualitative longitudinal research; questionnaire; focus groups; interviews; thematic analysis; Translation Studies; översättningsvetenskap;

    Sammanfattning : This thesis is concerned with Swedish translators and the society in which they work. It begins with an exploration of the concept of translatorship, leading up to a three-part distinction of 1) textual translatorship, 2) paratextual translatorship, and 3) extratextual translatorship. LÄS MER

  4. 4. Epidemiological aspects of drug-related vitamin D deficiency and osteoporotic fractures

    Författare :Ola Nordqvist; Martin Carlsson; Pär Wanby; Thomas Neumark; Björn Wettermark; Linnéuniversitetet; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; vitamin D; secondary osteoporosis; fractures; drug risk management; medical guideline adherence; electronic health records; real-world data; risk assessment; awareness; attitudes; personalised medicine; cross-sectional study; cohort study; qualitative analysis; thematic analysis; pharmacoepidemiology; Biomedical Sciences; Biomedicinsk vetenskap;

    Sammanfattning : Background: Vitamin D deficiency, secondary osteoporosis and low-energy fractures (LEF) as side effects of specific drugs were first described more than half a century ago. These effects are recognized in guidelines where patients prescribed risk drugs are recommended follow-up with testing and supplementation. LÄS MER

  5. 5. Fysik, lärande samtal och genus. : En studie av gymnasieelevers gruppdiskussioner i fysik

    Författare :Karin Due; Sylvia Benckert; Britt-Marie Berge; Svein Sjøberg; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; physics education; science education; gender; group discussions; upper secondary school; sociocultural theory; discourse analysis; images of physics; Fysikdidaktik; naturvetenskapernas didaktik; genus; gruppdiskussioner; gymnasieskolan; sociokulturell teori; diskursanalys; föreställningar om fysik; lärande; Subject didactics; Ämnesdidaktik;

    Sammanfattning : This thesis investigates how students in upper secondary school solve problems and discuss physics in small groups. The study examines how gender, knowledge in physics and the image of the subject physics are constructed in the students’ conversation and how these processes are related to each other. LÄS MER