Sökning: "science education"

Visar resultat 1 - 5 av 754 avhandlingar innehållade orden science education.

  1. 1. Computer Science Project Courses Contrasting Students’ Experiences with Teachers’ Expectations

    Detta är en avhandling från Uppsala : Acta Universitatis Upsaliensis

    Författare :Mattias Wiggberg; Uppsala universitet.; Uppsala universitet.; [2010]
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; computer science education; computer science student projects; computer science projects; computer science education research; phenomenography; learning; higher education; communities of practice; capstone projects; constructivism; TECHNOLOGY Information technology Computer science; TEKNIKVETENSKAP Informationsteknik Datavetenskap; Datavetenskap med inriktning mot datavetenskapens didaktik; Computer Science with specialization in Computer Science Education Research;

    Sammanfattning : Including small or large project courses is widely recognized as important in preparing computer science students for a professional career. Typical examples are the capstone courses, which often are seen as the jewel in the crown since this is where students will bring their previous knowledge and skills together to show mastery of their craft. LÄS MER

  2. 2. STAGING SCIENCE. Some aspects of the production and distribution of science knowledge

    Detta är en avhandling från Department of Education, Lund University

    Författare :Piotr Szybek; Lunds universitet.; Lund University.; [1999]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; phenomenology; hermeneutics; philosophy of education; history and philosophy of science; ethical and political aspects; science curriculum; school science; Education; science education; life-world; Pedagogy and didactics; Pedagogik; didaktik;

    Sammanfattning : Abstract The dissertation presents a phenomenological view on the interaction between science knowledge and prescientific knowledge. Drawing on Husserl, Merleau-Ponty and Lévinas the human bodily grounded existence is described, the central feature of this existence being its responsivity to the Other. LÄS MER

  3. 3. På spaning efter idrottsdidaktik

    Detta är en avhandling från Department of Education, Lund University

    Författare :Katarina Schenker; Malmö University.; Lunds universitet.; Lund University.; Lunds universitet.; Lund University.; [2011]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; Humanities Social Sciences; PE teacher education programme; PETE; didactics; subject-matter didactics; sport didactics; physical education; sport education theory; teaching model; sport pedagogy model; sport pedagogical reflection; Pedagogik; Pedagogics; Idrottsvetenskap; Sport Science; idrottsdidaktik; didaktik; idrottsvetenskap; idrott; Sport education theory; Sport pedagogy; Higher education; Physical education; Sport didactics; PE teacher education programmes; Idrottsdidaktik; Ämnesdidaktik; Idrottslärarutbildning; Lärarutbildning; Högre utbildning;

    Sammanfattning : För ämneslärarexamen krävs att studenterna ska kunna bidra till kunskapsutvecklingen inom ämnesdidaktik. För lärarprogram med inriktning mot undervisning i Idrott och hälsa medför det att begreppet idrottsdidaktik behöver tydliggöras. LÄS MER

  4. 4. Translating Popular Education Civil Society Cooperation between Sweden and Estonia

    Detta är en avhandling från Stockholm : Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Pelle Åberg; Stockholms universitet.; Södertörns högskola.; Södertörns högskola.; [2008]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Civila samhället; Civil society; SOCIAL SCIENCES Social sciences Political science; SAMHÄLLSVETENSKAP Socialvetenskap Statsvetenskap; statsvetenskap; Political Science; Translation; diffusion; socialization; popular education; civil society; Sweden; Estonia; transnational cooperation; democracy promotion; ABF; AHL;

    Sammanfattning : By their very nature, attempts by civil society organizations to promote democracy abroad involve cooperation and contact across the borders of nation states. The dissemination of the ideas and practices of the promoters is often essential; in the case of Swedish democracy promotion, popular education or folkbildning has been important. LÄS MER

  5. 5. Lab work in science education Instruction, inscription, and the practical achievement of understanding

    Detta är en avhandling från Linköping : Linköping University Electronic Press

    Författare :Oskar Lindwall; Linköpings universitet.; Linköpings universitet.; Göteborgs universitet.; University of Gothenburg.; Göteborgs universitet.; University of Gothenburg.; [2008]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SOCIAL SCIENCES Social sciences Education; SAMHÄLLSVETENSKAP Socialvetenskap Pedagogik; Lab work; science education; educational technology; classroom interaction; ethnomethodology; naturvetenskapliga laborationer; IT i utbildning; klassrumsstudier; etnometodologi;

    Sammanfattning : Avhandlingen baseras på fyra empiriska studier av laborationsarbete i mekanik. Den analytiska utgångspunkten hämtas från etnometodologi och angränsande ansatser. Materialet består av videoinspelad interaktion från en tematisk lärarutbildning, en teknisk gymnasieutbildning samt en högskoleingenjörsutbildning. LÄS MER