Sökning: "tabloid"

Hittade 5 avhandlingar innehållade ordet tabloid.

  1. 1. Publicisten Ivar Harrie : ideologi, offentlighetsdebatt och idékritik i Expressen 1944-1960

    Författare :Kristoffer Holt; Martin Kylhammar; Patrik Lundell; Kim Salomonsson; Kim Salomon; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Ivar Harrie; Expressen; Swedish tabloid; cold war; public discourse; humanism; sexuality; education; press; press history; communication history; media history; cultural radicalism; Ivar Harrie; Expressen; offentligt samtal; publicist; humanism; kulturradikalism; kalla kriget; efterkrigstiden; mediehistoria; kvällspress; chefredaktör; ideologi; idékritik; bildning; sexualdebatt; religionsdebatt; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; History of science and ideas; Media and communication studies;

    Sammanfattning : Avhandlingen är en pionjärstudie om publicisten Ivar Harrie (1899-1973) och hans deltagande i det offentliga samtalet under främst sin tid som chefredaktör på Expressen (1944-1960). Genom att studera de första decennierna under efterkrigstidens offentliga samtal genom att framträdande debattörs texter, belyser avhandlingen central tematik från dåtidens aktuella ideologiska, politiska och kulturella problemställningar, ur ett inifrånperspektiv: Kalla kriget, synen på sexualiteten, kristendom och humansim samt bildningsfrågan. LÄS MER

  2. 2. I krympt kostym. : Morgontidningarnas formatförändring och dess konsekvenser

    Författare :Josefine Sternvik; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; formatförändring; tidningsformat; fullformat; tidningsstrolek; tabloidisering; tabloid; dagstidning; morgontidning; press; formatövergång; tidningsläsning; publik; dagstidning; tidning; tidningsproduktion;

    Sammanfattning : During the first years of the 21st century, the number of newspapers printed in tabloid format in Sweden increased dramatically. The major morning papers switched to a smaller page size and the tabloid format became the branch standard. LÄS MER

  3. 3. The Mediated Representation of the Super-Rich : Secrecy, Wealth Taxation and the Tensions of Neoliberal Capitalism

    Författare :Axel Vikström; Göran Eriksson; Åsa Kroon; Fredrik Stiernstedt; Örebro universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; The super-rich; capitalism; neoliberalism; wealth inequality; critical discourse analysis; ideology; media; secrecy; wealth taxation;

    Sammanfattning : This thesis examines how the wealthiest apex of the capitalist class, a segment commonly referred to as ‘the super-rich’, is represented in Swedish legacy newspapers. As decades of neoliberal reforms have paved the way for increasing wealth concentration at the very top, the super-rich has emerged as both a material and discursive phenomenon. LÄS MER

  4. 4. Gilla oss! : En studie av fyra svenska medieföretags arbete med sociala medier

    Författare :Jonas Appelberg; Lars Nord; Lars Palm; Mittuniversitetet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Social media; journalism; work process; participatory culture; digitalization; Sociala medier; journalistik; arbetsprocess; deltagarkultur; digitalisering;

    Sammanfattning : This dissertation contains an exploratory study of how four Swedish media companies has decided to use social media in their daily work, and also how they in fact use them. What are the goals with implementing social media, how do they differ between different companies and do the goals transfer into the newsrooms?The four companies studied are Sveriges Radio, Aftonbladet, Dalarnas Tidningar and Gotlands Media. LÄS MER

  5. 5. Users and producers : Online News as Mediated Participation

    Författare :Susanne Almgren; Tobias Olsson; Dino Viscovi; Oscar Westlund; Jönköping University; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to illuminate principles that guide mediated participation, taking place through the interplay between users and news producers. Therefore, the study focuses both how spaces for participation are structured (by news producers) and those that exert participatory practices (news users). LÄS MER