Sökning: "school-failure"
Visar resultat 1 - 5 av 8 avhandlingar innehållade ordet school-failure.
1. Living Away from Blessings : School Failure as Lived Experience
Sammanfattning : This dissertation seeks to unveil and describe students’ experiences of school failure. Traditionally, research in the field has tended to approach school failure from a societal perspective, often construing school failure as a drop-out problem. LÄS MER
2. "De förstod aldrig min historia" : unga vuxna med migrationsbakgrund om skolmisslyckande och övergångar mellan skola och arbete
Sammanfattning : This study aims to deepen knowledge of young people with a migration background in Sweden, particularly those with non-European backgrounds, and their transitions from school to work. The focus is on young people with uncompleted upper secondary education (USE), drawing on their life stories, and exploring their perceptions and experiences around school failure, entering the labour market, and/or not being in education, employment or training (NEET). LÄS MER
3. Att klara skolan när huvudet dunkar och kroppen värker : en studie om återkommande smärta och skolprestation bland skolbarn
Sammanfattning : Bakgrund Återkommande smärta är ett av de vanligaste folkhälsoproblemen bland skolbarn. Den höga förekomsten är ingen ny kunskap, trots det finns det lite beskrivet hur smärtan påverkar barnens funktion och då särskilt om det får konsekvenser för barnens skolprestationer. LÄS MER
4. Idén om en skola för alla och specialpedagogisk organisering i praktiken
Sammanfattning : Based on the assumption that inclusive schools, sometimes put in terms of ‘schools for all’ – i.e. LÄS MER
5. Skol-Komet : Tre utvärderingar av ett program för beteendeorienterat ledarskap i klassrummet
Sammanfattning : Children who express externalizing behaviors in school are at greater risk of school failure and peer rejection. They are also at greater risk of developing antisocial behaviors, addiction to drugs, mental health problems and delinquency. Many teachers experience difficulties in working with pupils expressing externalizing behaviors. LÄS MER