Sökning: "leisure time teacher"

Visar resultat 1 - 5 av 17 avhandlingar innehållade orden leisure time teacher.

  1. 1. Nya fritidspedagoger - i spänningsfältet mellan tradition och nya styrformer

    Författare :Birgit Andersson; Signild Lemar; Lisbeth Lundahl; Lena Rubinstein Reich; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Leisure-time pedagogue; teacher in leisure-time centre; after-school activities; professional identity; informal assessment; accountability; new forms of governance.; fritidspedagog; grundlärare mot fritidshem; fritidshem; yrkesidentitet; yrkesutveckling; informell bedömning; redovisningskrav; ny styrning; pedagogiskt arbete; educational work;

    Sammanfattning : The aim of this study is to increase the knowledge and understanding of how leisure-time pedagogues´ professional identity is changed as a consequence of altered governance and resulting new tasks. More specifically the study is oriented towards understanding how external demands for quality accounts, assessments and documentation in leisure-time centers and schools, affect leisure-time pedagogues´ practice of their profession and professional identity, and how the leisure-time pedagogues relate to these demands. LÄS MER

  2. 2. Samproducerat ledarskap : Hur rektorer och lärare formar ledarskap i skolans vardagsarbete

    Författare :Ann Ludvigsson; Mohamed Chaib; Helene Ahl; Glenn Hultman; Magnus Söderström; Jönköping University; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; school administration; school leadership; leadership; distributed leadership; Co-Produced leadership; principal; school head; pre-school teacher; leisure-time pedagogue; compulsory school teacher; social constructionism; interaction; culture; case study; interview; observation; skolledarskap; ledarskap; fördelat ledarskap; samproducerat ledarskap; rektor; skolledare; lärare; förskollärare; fritidspedagog; grundskollärare; socialkonstruktionism; samspel; kultur; fallstudier; intervju; observation; Education; Pedagogik;

    Sammanfattning : Denna avhandling handlar om ledarskapet i skolan. Skolan är en sammansatt verksamhet och i ledarskapet handlar det om att hantera många olika uppgifter på olika nivåer. Samtidigt som skolledare och lärare skall leva upp till samhälleliga förväntningar på skolverksamheten skall de också hantera kulturella villkor inom skolan. LÄS MER

  3. 3. Integration förskola, skola, fritidshem : utopi och verklighet : ett försök att skapa en annorlunda skola i en traditionell miljö

    Författare :Gunilla Fredriksson; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Förskolan; Grundskolan; Fritidshem; Samarbete; Förskolepedagogik;

    Sammanfattning : The dissertation deals with the prerequisities for integrating preschool, primary school and leisure time centres and also prerequisities for parent cooperation. It is built on two case studies. LÄS MER

  4. 4. Studenters fritids- och motionsvanor i Umeå och Madison : Ett bidrag till förståelsen av Pierre Bourdieus vetenskapliga metodologi

    Författare :Kent Löfgren; Umeå universitet; []
    Nyckelord :Bourdieu; correspondence analysis; college-students; comparative education; cross-cultural; habitus; leisure-time; sex differences; social fields; pedagogik; Education;

    Sammanfattning : This study analyses differences between student groups at Umeå University, Sweden, and the University of Wisconsin-Madison, USA. It analyses student study situations, students’ experience of the university environment, students’ exercise and sports activities, and connections between study and leisure-time activities. LÄS MER

  5. 5. Särskolebarn i integrerad skolbarnsomsorg

    Författare :Peter Karlsudd; Utbildningsvetenskap; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; special school.; school-age care system; mental handicap; leisure time teacher; Day-centre for school-age children; integration; Pedagogy and didactics; Pedagogik; didaktik;

    Sammanfattning : The main idea behind the Swedish welfare state is to create a society accessible to all citizens by using to general measures. It is, therefore, important to avoid segregation and special solutions, and instead increase the standard of normal activities. LÄS MER