Sökning: "Helene Ahl"
Visar resultat 1 - 5 av 6 avhandlingar innehållade orden Helene Ahl.
1. The Making of the Female Entrepreneur : A Discourse Analysis of Research Texts on Women’s Entrepreneurship
Sammanfattning : Departing from a social constructionist understanding of gender, this thesis examines how the female entrepreneur is constructed in research articles about women’s entrepreneurship. It finds that even if the texts celebrate women’s entrepreneurship, they do it in such a way as to recreate women’s secondary position in society. LÄS MER
2. "Men så kan man ju också tänka!" : Pedagogisk dokumentation som förändringsverktyg i förskolan
Sammanfattning : Denna avhandling handlar om pedagogisk dokumentation som förändringsverktyg i förskolan. Syftet har varit att förstå lärande och förändring i förskolans verksamhet när pedagogisk dokumentation har använts som verktyg under en längre period. LÄS MER
3. Det finns inga tjejbestämmare : Att förstå kön som position i förskolans vardagsrutiner och lek
Sammanfattning : Previous research studies have shown that in their address and behaviour towards girls and boys, pre-school staff apply stereotyped gender concepts, thus reinforcing rather than challenging stereotypes. The present thesis therefore focuses on which of children’s positions that are accepted or that face resistance from the staff. LÄS MER
4. The production and maintenance of inequalities in health care : A communicative perspective
Sammanfattning : The Swedish health care system does not offer care on equal terms for all its end-users. Discrimination toward patients can take the form substandard communication toward women or foreign born patients. Discrimination is also embedded in the organizational context. LÄS MER
5. Samproducerat ledarskap : Hur rektorer och lärare formar ledarskap i skolans vardagsarbete
Sammanfattning : Denna avhandling handlar om ledarskapet i skolan. Skolan är en sammansatt verksamhet och i ledarskapet handlar det om att hantera många olika uppgifter på olika nivåer. Samtidigt som skolledare och lärare skall leva upp till samhälleliga förväntningar på skolverksamheten skall de också hantera kulturella villkor inom skolan. LÄS MER