Sökning: "cultural scripts"

Visar resultat 1 - 5 av 14 avhandlingar innehållade orden cultural scripts.

  1. 1. Hotell Speciell : Livsstilskonsumtion på känslornas marknad

    Författare :Maria Strannegård; Institutionen för tjänstevetenskap; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; självuttryck; självprofilerande konsumtion; kulturell ekonomi; identitet; livsstil; boutiquehotell; hotell; designhotell; upplevelseekonomi; estetisering; efemära kvaliteter; exklusivitet;

    Sammanfattning : During the last decades of the 1900’s, businesses started to - in a broader sense than before - acknowledge the economic relevance of intangible components, such as emotional experiences, of products and services. This dissertation explores how the so-called lifestyle hotel segment reflects the socio-cultural currents that set the conditions for these changes in the Western economy. LÄS MER

  2. 2. ”Känn dig själf” : Genus, historiekonstruktion och kulturhistoriska museirepresentationer

    Författare :Wera Grahn; Nina Lykke; Ann Kristin Carlström; Inger Lövkrona; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Museology; museum; the museal imaginary; cultural heritage; the democratic function of the cultural heritage; exhibition; artifact; historical construction; intersectionality; gender; class; ethnicity; nationality; sexuality; sexual difference; gender studies; women’s studies; masculinity studies; post colonial feminist studies; feminist studies of science and technology; nomadology; Museologi; det musealt imaginära; museer; kulturarv; kulturarvets demokratiska funktion; utställning; föremål; historiekonstruktion; intersektionalitet; kön; klass; etnicitet; sexualitet; sexual difference; genus; könsmakt; kvinnohistoria; maskulinitet; postkolonial feminism; feminist studies of science and technology; nomadologi; Gender studies; Genus;

    Sammanfattning : I den här avhandlingen undersöks hur privilegierade representationer av femininitet och maskulinitet tar sig uttryck och konstrueras i samtida museipraktiker med fokus på Nordiska museet i Stockholm. Studien visar hur dessa musealt imaginära representationer samverkar med intersektionella aspekter som klass, etnicitet, nationalitet och sexualitet. LÄS MER

  3. 3. Finnish Teacher Guides in Mathematics : Resources for primary school teachers in designing teaching

    Författare :Tuula Koljonen; Kirsti Hemmi; Andreas Ryve; Jeppe Skott; Mälardalens högskola; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; cultural scripts; curriculum materials in mathematics; Finnish primary school; teacher guides characteristics; resources for teaching; Didactics; didaktik;

    Sammanfattning : Previous research worldwide has shown that curriculum materials maintain a strong presence and constitute an important tool, artefact, in mathematics classrooms. Yet, there is a vast lack of research on the design and the characteristics of teacher guides. LÄS MER

  4. 4. Loneliness and Dying as Issues of Public Concern in Sweden

    Författare :Axel Ågren; Barbro Krevers; Ann-Charlotte Nedlund; Elisabet Cedersund; Cecilia Larsdotter; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Loneliness; older people; news press; palliative care; policies; cultural scripts; social constructionism;

    Sammanfattning : Loneliness among older people and how the dying should be cared for are issues that evoke public debate. These issues are often described as universal and existential aspects of the human experience. Societal understandings of loneliness and dying have, however, changed dramatically over the past decades. LÄS MER

  5. 5. Finnish mathematics curriculum materials and teachers’ interaction with them in two cultural-educational contexts

    Författare :Tuula Koljonen; Kirsti Hemmi; Hendrik Van Steenbrugge; Barbro Grevholm; Åbo Akademi; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; cross-cultural studies; elementary schoolteachers’ interaction with curriculum materials; Finland and Sweden; mathematics education; Finland och Sverige; grundskolelärares interaktion med läromedel; matematikundervisning; tvärkulturella studier;

    Sammanfattning :  Tidigare forskning har visat att lärare är centrala aktörer i undervisning men också läromedlens stora betydelse för undervisningen och lärande har lyfts fram. Dock har mycket av forskningen kring läromedel och dess betydelse för undervisning och lärande gjorts i USA och endast ett fåtal studier har genomförts i Europa och Norden. LÄS MER