Sökning: "Tematiskt"

Visar resultat 1 - 5 av 19 avhandlingar innehållade ordet Tematiskt.

  1. 1. Mechatronics Engineering Education

    Författare :Martin Grimheden; Mats Hanson; Bernardo Wagner; KTH; []
    Nyckelord :mechatronics; thematic subject; synergy; engineering education; international collaboration; experimental learning; didactical analysis; mekatronik; tematiskt ämne; synergi; ingenjörsutbildning; internationellt samarbete; experimentellt lärande; didaktisk analys; TECHNOLOGY; TEKNIKVETENSKAP;

    Sammanfattning : Since its emergence in the late 1960s, mechatronics has become well-established as an academic subject, and is now researched and taught at a large number of universities worldwide. The most widely-used definition of the subject today is centered on the synergistic integration of mechanical engineering, electronics, and intelligent computer control. LÄS MER

  2. 2. Claiming Knowledge: Strategies of Epistemology from Theosophy to the New Age

    Författare :Olav Hammer; Centrum för teologi och religionsvetenskap; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; discourse; anthroposophy; discursive strategy; disembedding; emic historiography; globalization; late modernity; movement text; New Age; reflexivity; religious experience; scientism; secularization; sociocognitive analysis; tradition; theosophy; Theology; Western esotericism; Teologi;

    Sammanfattning : The study addresses the question of how religious creativity in the West manages to adapt to the forces of modernity. The empirical data are drawn from a set of historically and thematically related movements, from late nineteenth century theosophy to the contemporary New Age.The dissertation is divided into three main sections. LÄS MER

  3. 3. Det förflutna är ett främmande land : Medierade minnen av Jugoslavien i postjugoslavisk dokumentärfilm

    Författare :Sanjin Pejkovic; Filmvetenskap; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; HUMANIORA; HUMANITIES; film; Jugoslavien; Josip Broz Tito; film och minne; filmteori; Nationalism;

    Sammanfattning : I samband med det forna Jugoslaviens upplösning, under och efter de krig som kom att dominera mediebilder av området, har det gjorts dokumentärfilmer som på olika sätt berört det tragiska efterspelet av Josip Broz Titos och landets död. Jugoslaviens kollaps var en historisk händelse av stor betydelse för de individer och det kollektiv som utgjorde landet, men också för regionen, för Europa och världen. LÄS MER

  4. 4. Bara i Bon : En intervjustudie med 11-åringar om familj, fostran och dagligt liv

    Författare :Lena Bäckström; Pedagogik; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; vicarious parenting; fathering; mothering; family patterns; family life; Pedagogy and didactics; ställföreträdande föräldraskap; fostran; familjeliv; familjemönster; Pedagogik; didaktik;

    Sammanfattning : The thesis aims to describe, analyse and interpret the conditions of the upbringing process and the socialization process in a group of eleven-year-olds while the process is still ongoing, and to do this with the help of the eleven-year-olds? narrations about their families and about how the children themselves view their families and their upbringing. The research approach is inspired by phenomenology and hermeneutics. LÄS MER

  5. 5. Production and Products of Preschool Documentation : Entanglements of children, things, and templates

    Författare :Katarina Elfström Pettersson; Eva Reimers; Susanne Severinsson; Maria Simonsson; Mathias Martinsson; Annica Löfdahl Hultman; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Early childhood education; preschool practice; preschool documentation; systematic quality development work; agential realism; posthumanism; Förskola; förskolepraktik; dokumentation i förskolan; systematiskt kvalitetsarbete; agentisk realism; posthumanism;

    Sammanfattning : The objective of the present study is to produce knowledge about how children, things, documents, computers, teachers, templates and other entities take part in and produce documentation in preschool systematic quality development work. The thesis asks questions about how and what is produced as quality in preschool documentation. LÄS MER