Sökning: "språk miljö"

Visar resultat 16 - 20 av 27 avhandlingar innehållade orden språk miljö.

  1. 16. Coping with Learning through a Foreign Language in Higher Education in Rwanda

    Författare :Anne Marie Kagwesage; Ingrid Andersson; Sven Andersson; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Higher education; foreign instructional language; Rwanda; students’ learning; translanguaging; globalisation; Högre utbildning; undervisning på främmande språk; Rwanda; lärande; gränsöverskridande språkande; globalisering;

    Sammanfattning : The overarching aims of this thesis are to investigate how students in higher education in Rwanda experience learning through the medium of a foreign language, mainly English, and the strategies they employ in order to successfully complete their university studies during a period of both language and educational change. Taking a sociocultural perspective, the thesis subscribes to a qualitative research design. LÄS MER

  2. 17. Tecken av betydelse : En studie av dialog i ett multimodalt, teckenspråkigt tvåspråkigt NO-klassrum

    Författare :Camilla Lindahl; Bengt-Olov Molander; Inger Lindberg; Anders Jakobsson; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Science education; multilingualism; sign language; multimodality; social semiotics; dialogic teaching; translanguaging; scaffolding; Naturvetenskapsämnenas didaktik; flerspråkighet; teckenspråk; multimodalitet; socialsemiotik; dialogisk undervisning; translanguaging; stöttning; Didactics; didaktik;

    Sammanfattning : Ett gemensamt meningsskapande i skolans naturvetenskapliga klassrum förutsätter en interaktion som i allt högre grad kommer att präglas av ett naturvetenskapligt språkbruk. Utvecklingen av ett naturvetenskapligt ämnesspråk innebär ofta en stor utmaning för flerspråkiga elever som lär sig naturvetenskap på sitt andraspråk och vars behov av stöttning därför är särskilt stort. LÄS MER

  3. 18. Corporate Environmental Management - Managing (in) a New Practice Area

    Författare :Ralph Meima; Företagsekonomiska institutionen; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Commercial and industrial economics; greening; Green Squeeze; ISO 14001; EMS; ethnography; sensemaking; social construction; identity; organization theory; environmental management; Ericsson; Industriell ekonomi; Management of enterprises; Företagsledning; management;

    Sammanfattning : Adopting a phenomenological, sensemaking-based approach, this dissertation reviews and critiques a variety of theories proposed as explanations of corporate “greening” and the evolution of corporate environmental management (CEM), and then presents and analyzes an organization study to explore in greater depth how sensemaking can be used for research in this context. As its object, the ethnographically inspired organization study focuses upon CEM as an area of managerial and organizational practice. LÄS MER

  4. 19. Pedagogiska möjligheter i mångfaldens förskola

    Författare :Åsa Delblanc; Jan Håkansson; Helena Ackesjö; Anette Sandberg; Linnéuniversitetet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; affordance; aktionsforskning; forskningscirklar; föräldrasamarbete; flerspråkighet; förskola; möjligheter; praktik; sociokulturellt perspektiv; Education; Pedagogik;

    Sammanfattning : I denna sammanläggningsavhandling diskuteras tre olika delstudier som alla utgåttf rån förskolepraktik i förskolor som kännetecknas av en mångfald av språk och erfarenheter. Delstudie 1 fokuserar på barns kommunikation i en flerspråkig förskolemiljö och vad som kan hindra eller möjliggöra den. LÄS MER

  5. 20. Enabling Tool Support for Formal Analysis of ECA Rules

    Författare :AnnMarie Ericsson; Sten F. Andler; José Júlio Alferes; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :ECA rules; Timed automata; Formal veri¯cation; TECHNOLOGY; TEKNIKVETENSKAP; Teknik;

    Sammanfattning : Rule-based systems implemented as event-condition-action (ECA) rules utilize a powerful and flexible paradigm when it comes to specifying systems that need to react to complex situation in their environment. Rules can be specified to react to combinations of events occurring at any time in any order. LÄS MER