Sökning: "Jan Håkansson"

Visar resultat 1 - 5 av 7 avhandlingar innehållade orden Jan Håkansson.

  1. 1. Biomarkers and Disease Activity in Multiple Sclerosis : A cohort study on patients with clinically isolated syndrome and relapsing remitting multiple sclerosis

    Författare :Irene Håkansson; Jan Ernerudh; Charlotte Dahle; Magnus Vrethem; Jan Lycke; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES;

    Sammanfattning : This thesis focuses on disease activity in clinically isolated syndrome (CIS) and newly diagnosed relapsing remitting multiple sclerosis (RRMS). The papers are based on data from 41 patients in a prospective longitudinal cohort study. All patients were untreated at baseline. LÄS MER

  2. 2. Lärande mellan policy och praktik : Kontextuella villkor för skolans reformarbete

    Författare :Jan Håkansson; Christer Fritzell; Lena Fritzén; Glenn Hultman; Växjö universitet; []
    Nyckelord :deliberation; kommunikation; kritisk aktionsforskning; lärande; policy; skolreform; Pedagogik; Pedagogics;

    Sammanfattning : Abstract Håkansson, Jan (2006). Learning between policy and practice. Contextual conditions for reform activity in schools. Acta Wexionensia No 95/2006. LÄS MER

  3. 3. Hardware biases and their impact on GNSS positioning

    Författare :Martin Håkansson; Anna B. O. Jensen; Milan Horemuz; Jan Johansson; KTH; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; GNSS positioning; Hardware biases; multi-GNSS; GPS; GLONASS; Galileo; BeiDou; Geodesy and Geoinformatics; Geodesi och geoinformatik;

    Sammanfattning : GNSS hardware biases appear in code and phase observations, and originates both from the receiver and satellite hardware. These biases influence the accuracy in precise GNSS positioning if not handled properly. LÄS MER

  4. 4. Teachers' Retention in Tanzanian Remote Secondary Schools : Exploring Perceived Challenges and Support

    Författare :Raymond Boniface; Martin Stigmar; Jan Håkansson; Christer Ohlin; Sven Andersson; Linnéuniversitetet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Challenges; Organizational Support; Remote Schools; Secondary Education; Support; Teacher Retention; Tanzania; Education; Pedagogik;

    Sammanfattning : Teacher retention is a global challenge, and many developed and developing countries are struggling to staff and retain teachers in schools, particularly in low-performing, remote, and less desirable areas. In most of these countries, Tanzania in particular, the efficacy of fiscally inclined teachers’ retention strategies continues to be dubious. LÄS MER

  5. 5. Pedagogiska möjligheter i mångfaldens förskola

    Författare :Åsa Delblanc; Jan Håkansson; Helena Ackesjö; Anette Sandberg; Linnéuniversitetet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; affordance; aktionsforskning; forskningscirklar; föräldrasamarbete; flerspråkighet; förskola; möjligheter; praktik; sociokulturellt perspektiv; Education; Pedagogik;

    Sammanfattning : I denna sammanläggningsavhandling diskuteras tre olika delstudier som alla utgåttf rån förskolepraktik i förskolor som kännetecknas av en mångfald av språk och erfarenheter. Delstudie 1 fokuserar på barns kommunikation i en flerspråkig förskolemiljö och vad som kan hindra eller möjliggöra den. LÄS MER