Sökning: "Ingrid Andersson"

Visar resultat 1 - 5 av 28 avhandlingar innehållade orden Ingrid Andersson.

  1. 1. Coping with Learning through a Foreign Language in Higher Education in Rwanda

    Författare :Anne Marie Kagwesage; Ingrid Andersson; Sven Andersson; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Higher education; foreign instructional language; Rwanda; students’ learning; translanguaging; globalisation; Högre utbildning; undervisning på främmande språk; Rwanda; lärande; gränsöverskridande språkande; globalisering;

    Sammanfattning : The overarching aims of this thesis are to investigate how students in higher education in Rwanda experience learning through the medium of a foreign language, mainly English, and the strategies they employ in order to successfully complete their university studies during a period of both language and educational change. Taking a sociocultural perspective, the thesis subscribes to a qualitative research design. LÄS MER

  2. 2. Information and Communication Technology in Teacher Education : Thinking and learning in computer‐supported social practice

    Författare :Evode Mukama; Sven Andersson; Gunilla Jedeskog; Ingrid Andersson; Roger Säljö; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Collaborative learning; critical reflection; ICT; learning conditions; mediating tool; multilingual setting; Rwanda; teacher education; Education; Pedagogik;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to investigate how new knowledge can be developed in computer-supported social practice. Participants were selected from newly qualified secondary school teachers and student teachers at a higher education institution in Rwanda. LÄS MER

  3. 3. Enhancing Physics Learning through Instruction, Technical Vocabulary and ICT : A Case of Higher Education in Rwanda

    Författare :Joseph Rusanganwa; Ingrid Andersson; Sven Andersson; Berner Lindström; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Tertiary education; language shift; EFL; physics technical vocabulary; CALL; software encoding; social constructivist theory; cognitive theory of learning with multimedia; ICT tools; transforming learning; Rwanda; Högre utbildning; förändrad språkpolitik; engelskt fackspråk inom fysik; CALL; konstruktion av mjukvara; socialkonstruktivistisk och kognitiv teori; lärande med multimedia; IKT; transformering av lärande; Rwanda;

    Sammanfattning : The overarching aim of this thesis is to explore how teaching and learning in tertiary education is performed in times of change both in language policy and learning approaches. The study takes social constructivist and socio-cultural theories as its major points of departure. LÄS MER

  4. 4. Bilingual and Monolingual Children's Narration : Discourse Strategies and Narrative Styles

    Författare :Ingrid Andersson; Karin Aronsson; Shoshanna Blum-Kulka; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; bilingual pre-school children; co-narration; repairs; cultural dispositions; participation; Children; Barn;

    Sammanfattning : This thesis investigates twenty bilingual and twenty monolingual 6-year-old preschool children's discourse strategies and narrative styles. It is theoretically based on an interdiciplinary framework combining theories of narration with discourse theories. LÄS MER

  5. 5. Vård som inte blivit utförd : Uppfattningar från vårdpersonal och enhetschefer inom kommunal vård och omsorg för äldre

    Författare :Ingrid Andersson; Carina Bååth; Jan Nilsson; Anna Josse Eklund; Margareta Westerbotn; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; BERNCA-NH; BERNCA-NH HC SWE; care staff; first line managers; instrument; municipal healthcare; missed nursing care; older people; patient safety; prevalence; BERNCA-NH; BERNCA-NH HC SWE; enhetschef; instrument; kommunal vård och omsorg; patientsäkerhet; prevalens; vårdpersonal; vård som inte blivit utförd; äldre; Nursing Science; Omvårdnad;

    Sammanfattning : Övergripande syfte – Att undersöka samt öka och fördjupa kunskapen om vård som inte blivit utförd, inom kommunal vård och omsorg för äldre, utifrån vårdpersonals och enhetschefers uppfattningar och erfarenheter.Metod – Forskningsområdet vård som inte blivit utförd inom kommunal vård och omsorg för äldre kartlades med en scoping review, 16 artiklar inkluderades (I). LÄS MER