Sökning: "hållbar utveckling SO"
Visar resultat 1 - 5 av 60 avhandlingar innehållade orden hållbar utveckling SO.
1. Gymnasieelevers diskussioner utifrån hållbar utveckling : meningsskapande, naturkunskapande, demokratiskapande
Sammanfattning : In this thesis the focus is on upper secondary school students’ meaning-making in sustainability in science civic education. The aim is to study how meaning is created, if/how natural science is used and how democratic participation is constructed in students’ group discussions. LÄS MER
2. Nätverksstyrning för en hållbar utveckling : en fallstudie av Energimyndighetens program Uthållig kommun 2003-2007
Sammanfattning : The view of networks has changed within the field of policy studies. Once they were considered as hampering the policy process, but today they are accepted as a legitimate policy instrument. The Swedish Government, for instance, makes use of networks to steer society. LÄS MER
3. Dispersal and environmental impact of contaminants in organic rich, fibrous sediments of industrial origin in the Baltic Sea
Sammanfattning : The health of the Baltic Sea is negatively affected by hazardous substances such as metals and persistent organic pollutants (POPs), which include legacy pollutants that were banned decades ago, but still circulate in the ecosystem. Elevated levels of legacy pollutants, identified by HELCOM as key hazardous substances, have been found in accumulations of fibrous sediments, so-called fiberbanks and fiber-rich sediments, which derive from old pulp mills along the Swedish north coast. LÄS MER
4. World oil supply in the 21st century : A bottom-up perspective
Sammanfattning : Oil-fuelled progress was a defining feature of the 20th century, and still today, oil remains the world’s largest primary energy source. Yet, oil is a non-renewable and carbon-intensive resource, either depletion or resulting carbon emissions will ultimately limit its use. LÄS MER
5. Elever möter samhällsfrågor : Didaktiska och bildningsteoretiska perspektiv på samhällsorienterande undervisning om epoktypiska samhällsfrågor
Sammanfattning : Med utgångspunkt i didaktik och bildningsteoretiska perspektiv är syftet med denna avhandling att undersöka och analysera ämnesövergripande undervisning om epoktypiska samhällsfrågor i grundskolan för att utveckla kunskap om undervisningens didaktiska möjligheter och utmaningar.Avhandlingen är en sammanläggning och består av tre ingående texter: en licentiatuppsats om samhällskunskapsämnet i ämnesintegrerad undervisning som genomfördes 2012–2014 samt två artiklar från forskningsprojektet ”Att utveckla undervisning i samhällsfrågor: om didaktiska val i SO-ämnena i grundskolans mellanår 4-6” som genomfördes 2017–2022. LÄS MER