Sökning: "fallstudier"

Visar resultat 21 - 25 av 376 avhandlingar innehållade ordet fallstudier.

  1. 21. Separation av företagsledning och finansiering : fallstudier av företagsledarutköp ur ett agentteoretiskt perspektiv

    Författare :Peter Carlsson; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : The interaction between owners, management team and lenders in companies form a natural part of modern industry and commerce. The purpose of this study is to investigate whether separation of management and financing in companies causes costs. LÄS MER

  2. 22. Industriell försäljning : fallstudier av personlig försäljning till strategiska kunder

    Författare :Lennart Persson; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Industriell marknadsföring; Industrial Marketing;

    Sammanfattning : The traditional approach to selling was developed in a consumer context. Traditionally, selling has been about identifying prospects, making persuasive presentations and closing the deal. In this study it is argued that industrial selling is something quite different. Industrial selling takes place within long-term relationships. LÄS MER

  3. 23. Skrivbedömning och validitet : Fallstudier av skrivbedömning i svenskundervisning på gymnasiet

    Författare :Gustaf Skar; Gunilla Molloy; Kjell Lars Berge; Gudrun Erickson; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; writing instruction; writing assessment; validity; assessment use argument; Education in Languages and Language Development; utbildningsvetenskap med inriktning mot språk och språkutveckling;

    Sammanfattning : This doctoral dissertation reports on results from three explorative case studies of teacher assessment practice within upper secondary school writing instruction. In Sweden, almost all responsibility for constructing, administering, and scoring assessments lies with the individual teacher. LÄS MER

  4. 24. Säljarrollen i industriell försäljning : fallstudier i ett företag som säljer anpassade produkter

    Författare :Lennart Persson; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Industriell marknadsföring; Industrial Marketing;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 25. Styrning med belöningssystem : två fallstudier om effekter av belöningssystem som styrmedel

    Författare :Per Arvidsson; Handelshögskolan i Stockholm; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : För att kunna drivas effektivt och överleva på lång sikt har företagen blivit alltmer beroende av sina medarbetare, deras kompetens, ansvar, värderingar och, inte minst, motivation. Hur kan individerna bringas till att arbeta på ett sådant sätt som ligger i linje med verksamhetens mål? Belöningssystem är ett styrmedel som premierar (och sanktionerar) medarbetarnas beteenden och prestationer. LÄS MER