Sökning: "förståelse matematik"

Visar resultat 6 - 10 av 49 avhandlingar innehållade orden förståelse matematik.

  1. 6. Elevers möten med matematik : En studie om elevers möten med matematik i förskoleklass och årskurs 1

    Författare :Sofie Arnell; Joakim Samuelsson; Karin Forslund Frykedal; Hanna Palmér; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; pupils; encounters with mathematics; actions; possible learning; mathematics teaching and learning; preschool class; primary school; activity theory; elever; möten med matematik; handlingar; möjligt lärande; matematikundervisning; matematikdidaktik; förskoleklass; grundskolans tidigare år; verksamhetsteori;

    Sammanfattning : Många och positiva tidiga möten med matematik är betydelsefulla för barns och elevers matematiklärande. Avhandlingens syfte är att bidra med kunskap om elevers möten med matematik i förskoleklass och årskurs 1 genom att undersöka, analysera och beskriva dem. LÄS MER

  2. 7. Analyses and Applications of the Peaceman--Rachford and Douglas--Rachford Splitting Schemes

    Författare :Erik Henningsson; Matematik LTH; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES;

    Sammanfattning : Splitting methods are widely used as temporal discretizations of evolution equations. Such methods usually constitute competitive choices whenever a vector field can be split into a sum of two or more parts that each generates a flow easier to compute or approximate than the flow of the sum. LÄS MER

  3. 8. Spatial and Physical Splittings of Semilinear Parabolic Problems

    Författare :Erik Henningsson; Matematik LTH; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; splitting schemes; parabolic equations; semilinear; evolution equations; dissipative; convergence order; dimension splitting; domain decomposition; axonal growth;

    Sammanfattning : Splitting methods are widely used temporal approximation schemes for parabolic partial differential equations (PDEs). These schemes may be very efficient when a problem can be naturally decomposed into multiple parts. LÄS MER

  4. 9. Evolution of Ecological Communities in Spatially Heterogeneous Environments

    Författare :Jonas Wickman; Åke Brännström; Sebastian Diehl; Mathew A Leibold; Umeå universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Spatial models; reaction-diffusion equations; eco-evolutionary models; adaptive dynamics; evolutionarily stable communities;

    Sammanfattning : Evolutionarily stable communities are the endpoints of evolution, and ecological communities whose traits are under selection will eventually settle into them. Hence, the properties of such communities are of particular interest, as they can persist over long evolutionary time scales. LÄS MER

  5. 10. Det är en spricka i allt, det är så ljuset kommer in… : Matematik och förskolebarns experimenterande och potentialitet

    Författare :Johanna Unga; Gunilla Dahlberg; Liselott Olsson; Tomas Saar; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; preschool; preschool didactics; Gilles Deleuze; Felix Guattari; experimentation; Reggio Emilia; learning; a relational field of potentiality; mathematics; listening; transcendental empiricism; förskola; förskoledidaktik; Gilles Deleuze; Felix Guattari; experimentation; Reggio Emilia; lärande; det relationella potentialitetsfältet; matematik; lyssnandet; transcendental empirism; Early Childhood Education; förskoledidaktik;

    Sammanfattning : In preschools it is common that mathematics mainly focuses on how children learn mathematics through everyday activities, or on children´s understanding of mathematical concepts. However, views on mathematics-learning are today deepened and extended, and embrace children’s own mathematical signs, visual representations and bodily experiences. LÄS MER