Sökning: "matematikdidaktik"

Visar resultat 1 - 5 av 53 avhandlingar innehållade ordet matematikdidaktik.

  1. 1. Matematikdidaktik

    Författare :Elisabet Persson; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Designing for the incorporation of programming in mathematical education : Programming as an instrument for mathematical problem solving

    Författare :Andreas Borg; Kenneth Ruthven; Maria Fahlgren; Chantal Buteau; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Mathematics; math; upper secondary; problem solving; programming; coding; instrument; instrumental genesis; education; mathematics education; scheme; matematik; skola; utbildning; problemlösning; programmering; kodning; instrument; instrumental genes; utbildning; matematikdidaktik; schema; Pedagogiskt arbete; Educational Work; Matematikdidaktik; Mathematics didactics;

    Sammanfattning : This study explored Swedish upper secondary school students’ use of programming for mathematical purposes. The aim of the study was to investigate the process through which students learn how to use a programming environment as a technical artefact during mathematical problem solving and how the orchestration of such learning situations could facilitate this process. LÄS MER

  3. 3. Problemlösning i matematikdidaktik och lärarutbildning : Ett mångdisciplinärt utforskande och affirmativ kritik

    Författare :Anette de Ron; Kicki Skog; Anna Palmer; Maria Johansson; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Problem-solving; mathematics education; teacher education; phenomenon; multidisciplinary; affirmative critique; feminist new materialism; text analysis; diffractive analysis; configurative research review; discourse analysis; Problemlösning; matematikdidaktik; lärarutbildning; fenomen; mångdisciplinär; affirmativ kritik; feministisk nymaterialism; textanalys; diffraktiv analys; konfigurativ forskningsöversikt; diskursanalys; Mathematics Education; matematikämnets didaktik;

    Sammanfattning : The aim of this thesis in mathematics education is to produce knowledge about problem-solving as a broad and complex phenomenon in mathematics teacher education, historically and in the present. With a multidisciplinary approach and affirmative critique, possible new understandings of the phenomenon are investigated, extended and transformed in three sub-studies and two chapters in the wrapping. LÄS MER

  4. 4. When mathematics teachers focus discussions on slope : Swedish upper secondary teachers in a professional development initiative

    Författare :Anna Bengtsson; Constanta Olteanu; Kirsti Hemmi; Linnéuniversitetet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; teacher professional development; upper secondary mathematics teachers; collegiality; slope; rate of change; teaching culture; community of practice; learning study; Mathematical Education; Matematikdidaktik;

    Sammanfattning : The shift towards collegiality is a new setting for many teachers. Most teachers work alone, in isolation from their colleagues and collegial collaboration requires organisational structures. LÄS MER

  5. 5. Informell Statistisk Inferens i modelleringssituationer : En studie om utveckling av ett ramverk för att analysera hur elever uttrycker inferenser

    Författare :Per Blomberg; Per Nilsson; Jonas Bergman Ärlebäck; Andreas Ryve; Linnéuniversitetet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Conceptual framework; Data; Informal statistical inference; Modelling; Statistical inquiry; Statistics education; Pedometer; Use-Inspired Basic research; Begreppsramverk; Behovsmotiverad grundforskning; Modellering; Mätdata; Informell Statistisk Inferens; Statistisk undersökning; Statistikundervisning; Stegräknare; Mathematical Education; Matematikdidaktik;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att bidra med ökad kunskap om lärande och undervisning i informell statistisk inferens. I studien användes en kvalitativ forskningsstrategi inriktad mot prövning och generering av teorier med inspiration av grounded theory. LÄS MER