Sökning: "experience-based knowledge"

Visar resultat 1 - 5 av 62 avhandlingar innehållade orden experience-based knowledge.

  1. 1. Reuse of Engineering Knowledge: Perspectives on Experience-Based Codified Knowledge in Incremental Product Development

    Författare :Daniel Stenholm; Chalmers tekniska högskola; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; engineering knowledge; knowledge management life cycle; engineering checksheet; knowledge assets; experience-based knowledge; knowledge reuse; knowledge management;

    Sammanfattning : Product development is a knowledge-intensive activity and as products become more complex and competition intensifies, the amount of knowledge increases. A prerequisite for engineers who apply current best practices and continuously improve their working methodologies is to efficiently reuse existing knowledge. LÄS MER

  2. 2. Entreprenørers fortellinger : en identitetsstudie i det opplevelsesbaserte reiselivet

    Författare :Randi Bredvold; Jon Helge Lesjø; Sven-Erik Karlsson; Anders W. Johansson; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; entrepreneurs; life story; identity studies; experience-based tourism; entreprenører; livsberättelse; identitets studier; opplevelsesbasert turisme; Sociology; Sociologi; Sociologi; Sociology;

    Sammanfattning : This is a narrative study in which five entrepreneurs in the experience-based tourist industry have told their life-stories in connection with their establishing and running their own enterprises.   Over the last decades the number of adventure-based companies has markedly increased in tourist industry, but the knowledge gained through the research on the persons who establish these companies is scant. LÄS MER

  3. 3. Gymnasieelevers inflytande i centrala undervisningsfrågor

    Författare :Ragnhild Swahn; Kjell Granström; Gunnar Berg; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; upper secondary education; vocational education; student influence; student participation; democratic schooling; experience-based education; experience-based learning; elevinflytande; elevansvar; demokratisk skolning; gymnasieskola; yrkesinriktat program; omvårdnadsprogram; erfarenhetsbaserad undervisning; erfarenhetsbaserat lärande; Education; Pedagogik;

    Sammanfattning : Ett övergripande mål för gymnasieskolan har länge varit att fostra eleverna till medborgare i ett demokratiskt samhälle. Därför gäller numera att elevernas ansvar för att planera och genomföra sina studier samt deras inflytande på såväl innehåll som arbetssätt skall vara viktiga principer i undervisningen. LÄS MER

  4. 4. The Artisanal Perspective in Action : An Archaeology in Practice

    Författare :Katarina Botwid; Arkeologi; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Archaeology; expertise; artisanal perspective; skill; artisanal interpretation; practice; craft; craftspersons; techniques; knowledge; situated learning; master–apprentice; artefacts; tools; imprints; fingerprints; colour; crayon; artist material; re-interpretation; evaluation; tacit knowledge; embodied knowledge; silent knowledge; silent studies; contemporary artisanship;

    Sammanfattning : In what way can an artisanal perspective and artisanal knowledge contribute to current archaeology? How can theories about skill and expertise explain and affect research on artisanal issues? These are the questions that are in focus and have been explored in the four collected papers and in the concluding article in this thesis. The author proposes an artisanal perspective from an interdisciplinary viewpoint. LÄS MER

  5. 5. Från novis till expert : förtrogenhetskunskap i kognitiv och didaktisk belysning

    Författare :Lars-Erik Björklund; Lars Lindström; Rolf Ekman; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Learning; tacit knowledge; automation; experience based; implicit learning; novice-expert; intuition; pattern recognition; design; Polanyi; Dreyfus; non-declarative memory; Förtrogenhetskunskap; lärande; tyst kunskap; automation; beprövad erfarenhet; implicit minne; novis-expert; intuition; mönsterigenkänning; design; Polanyi; Dreyfus; Subject didactics; Ämnesdidaktik;

    Sammanfattning : Syftet med den här avhandlingen är att bidra till förståelsen av beprövad erfarenhetsbaserad kunskap, det vi förknippar med fårdigheter, förmågor och förtrogenhet. Avhandlingen är enintegrerande forskningsöversikt, fntegrative research review. LÄS MER