Sökning: "Text Ethnography"
Visar resultat 1 - 5 av 35 avhandlingar innehållade orden Text Ethnography.
1. Constructing Consumer Knowledge in Market Research : An Ethnography of Epistemics
Sammanfattning : Market research pervades society. It is an endeavour that connects marketing practice with methods similar to social science. Further, market research results appear as knowledge produced to inform recipients towards making productive business decisions and as a commodity sold to commissioning clients. LÄS MER
2. La Commission européenne et ses pratiques communicatives : Étude des dimensions linguistiques et des enjeux politiques des communiqués de presse
Sammanfattning : I den här avhandlingen studeras Europeiska kommissionens kommunikativa praktiker i ljuset av de pressmeddelanden som dagligen distribueras till världens största presskår i Bryssel, men också via internet till andra journalister och allmänheten.Övergripande syften med avhandlingen är att beskriva textproduktionen i denna en av världens största textproducenter och att lyfta fram den, hittills förvånansvärt osynliga, språkliga dimensionen av kommissionens kommunikation. LÄS MER
3. Svenska i engelskspråkig skolmiljö : Ämnesrelaterat språkbruk i två gymnasieklasser
Sammanfattning : The aim of this thesis is to determine how English-language teaching in Sweden influences the subject-based communicative competence and language development in Swedish of upper secondary students. The focus is thus on the students’ mother tongue, i.e. LÄS MER
4. Sju barn lär sig läsa och skriva : Familjeliv och populärkultur i möte med förskola och skola
Sammanfattning : This thesis is an ethnographic study in which seven Swedish children from different social and cultural environments were followed over three years. The study began when the children were four years old.The main aim of this thesis is to investigate through what social and cul-tural practices seven children meet literacy events in their families. LÄS MER
5. Biologiämnets texter : Text, språk och lärande i en språkligt heterogen gymnasieklass
Sammanfattning : This study concerns text, language, and learning in a linguistically heterogeneous upper secondary class in Sweden where students aged 16 to 17 are studying biology. One starting point for the dissertation is the importance of language in all school subjects. LÄS MER