Sökning: "Quality of Service"

Visar resultat 1 - 5 av 536 avhandlingar innehållade orden Quality of Service.

  1. 1. Service Quality in Refurbishment: Craftsman-User Interaction

    Detta är en avhandling från Chalmers University of Technology

    Författare :Mats G. Holm; Chalmers tekniska högskola.; Chalmers University of Technology.; [2000]
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; Industriell teknik och ekonomi; Industrial engineering and economy; building refurbishment; craftsman-user interaction; service quality; contractor reputation;

    Sammanfattning : Many companies in various lines of business have long recognized service quality as a key to success and long-term survival. Nevertheless, it is only recently that service quality has come into focus in the construction industry. LÄS MER

  2. 2. Customer-Perceived Service-Quality and Technology-Based Self-Service

    Detta är en avhandling från Lund Business Press

    Författare :Johan Anselmsson; Lunds universitet.; Lund University.; [2001]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Nationalekonomi; economic policy; economic systems; economic theory; econometrics; Economics; service technology; customer characteristics; self-service technology; service marketing; Service quality; technology-based self-service; ekonometri; ekonomisk teori; ekonomiska system; ekonomisk politik; Management of enterprises; Företagsledning; management;

    Sammanfattning : Popular Abstract in Swedish I litteraturen kring marknadsföring av tjänster har det i flera sammanhang diskuterats hur tjänster baserade på kombinationer av kundmedverkan och teknologi kan erbjudas till kunden. Exempel som behandlats är bankers uttagsautomater, självbetjäning på bensinstationer och automatiska banktjänster över telefon. LÄS MER

  3. 3. Quality Improvement in Healthcare Experiences from a Swedish County Council Initiative

    Detta är en avhandling från Linköping : Linköping University Electronic Press

    Författare :Ann-Christine Andersson; Svante Lifvergren; Linköpings universitet.; Linköpings universitet.; Chalmers tekniska högskola.; Chalmers University of Technology.; [2013]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; Improvement work; Swedish healthcare organizations; Quality of Healthcare; Quality Management; Förbättringsarbete; Kvalitetsutveckling; Svensk hälso- och sjukvårdsorganisation; Healthcare; quality improvement; improvement science; action research; integrated care; learning mechanisms;

    Sammanfattning : Kvalitetsutveckling och förbättringsarbete har blivit en viktig del av hälso- och sjukvården. En viktig fråga för landsting och regioner är hur kvalitetsutveckling skall drivas och styras. LÄS MER

  4. 4. Modeling and Tuning Security from a Quality of Service Perspective

    Detta är en avhandling från Göteborg, Sweden

    Författare :Stefan Lindskog; Karlstads universitet.; Karlstads universitet.; Chalmers tekniska högskola.; Chalmers University of Technology.; [2005]
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Datavetenskap; Computer Science; network security; quality of service QoS ; tunable security; dependability; security service; data protection; security evaluation; Datalogi; Computer science;

    Sammanfattning : Security has traditionally been thought of as a system or network attribute that was the result of the joint endeavors of the designer, maintainer and user, among others. Even though security can never reach a level of 100%, the aim has been to provide as much security as possible, given the boundary conditions in question. With the advent of, e.g. LÄS MER

  5. 5. Dynamics of Quality Attributes Over Life Cycles of Goods and Services

    Detta är en avhandling från Chalmers University of Technology

    Författare :Anders Fundin; Chalmers tekniska högskola.; Chalmers University of Technology.; [2005]
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; Industriell teknik och ekonomi; Industrial engineering and economy; customer feedback; exploitation; exploration; goods-to-services continuum; Kano s theory of attractive quality; life cycle; product development; service attributes; technology readiness; service development;

    Sammanfattning : This thesis is based on seven papers and has three main objectives. The first objective is to provide a theoretical framework that explains the dynamics of quality attributes over their life cycles, considering the technology readiness of users. LÄS MER