Sökning: "Deleuze and Guattari"

Visar resultat 16 - 20 av 33 avhandlingar innehållade orden Deleuze and Guattari.

  1. 16. Konstruerandet av verkligheter: Gilles Deleuze, tänkande och arkitektur

    Författare :Fredrik Nilsson; Chalmers tekniska högskola; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; architectural research; philosophy; architectural design; architectural thinking; design theory; UN Studio; MVRDV; contemporary architecture; architectural theory; Gilles Deleuze;

    Sammanfattning : The structure and situation of modern society is often characterised as being radically transformed. Philosophy has increasingly become a source for reorientation in architectural design practice and theory. LÄS MER

  2. 17. Mot en mindre profesjonalitet : "Rase", tidlig barndom og Deleuzeoguattariske blivelser

    Författare :Camilla Eline Andersen; Hillevi Lenz Taguchi; Anne-Jorunn Berg; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; professionalism; “race”; whiteness; subjectivity; early childhood education; Deleuze and Guattari; becomings; becoming-minor; micropolitics; cartography; new materialism; Early Childhood Education; förskoledidaktik;

    Sammanfattning : This thesis deals with professionalism in early childhood education in relation to «race» and whiteness in primarily a Norwegian landscape. The overall aim of the study is to investigate how sociomaterial «race»-events can be understood as constitutive of preschool teachers’ subjectivity. LÄS MER

  3. 18. Settler-Colonial Assemblages and the Making of the Israeli Frontier: Palestinian experiences of (in)security, surveillance and carceral geographies

    Författare :Wassim Ghantous; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Palestine Israel; settler-colonialism; Deleuze Guattari; assemblages; power; resistance; politics; war machine; time space; in security; surveillance; carceral geographies;

    Sammanfattning : This dissertation examines the operations of contemporary Israeli security machinery as it unfolds in the course of expanding the Israeli colonial frontier over Palestinian rural areas of the occupied West Bank. Since the early 1990s and up to the present, Israeli security measures and monitoring technologies multiplied and have come to operate across various public, hybrid and civilian actors and institutions that orchestrate control over Palestinian bodies as a mean to dispossess them and expand the Israeli frontier over their lands through the erection of settlements. LÄS MER

  4. 19. Flytande inflytande : Affektiva relationer mellan barn och miljön i förskolan

    Författare :Kristin Ungerberg; Tomas Saar; Karin Bengtsson; Karin Hultman; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Children’s influence; preschool; one- to three year olds; Deleuze Guattari; affective relations; becoming-child; child-influence; Barns inflytande; förskola; de yngsta barnen; Deleuze Guattari; affektiva relationer; barnblivande; barninflytande; Pedagogiskt arbete; Educational Work;

    Sammanfattning : The purpose of this doctoral thesis is to develop more understandings concerning children’s influence in preschool. By adopting an immanent approach the study centers on young children’s affective relations with the milieu in preschool. LÄS MER

  5. 20. Experimenterande dans med förskolans yngsta barn : En studie i och med dans kropp och rörelse i förskolan

    Författare :Lovisa Gustafsson; Anna Palmer; Hillevi Lenz Taguchi; Tarja Karlsson Häikiö; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Preschool; preschool didactics; 1-2-year-olds; dance; dance practice; body; movement; a r t-ography; posthumanism; experimentation; Gilles Deleuze; Felix Guattari; Förskola; förskoledidaktik; 1-2åringar; dans; danspraktik; kropp; rörelse; a r t-ografi; immanensfilosofi; posthumanism; experimenterande; Gilles Deleuze; Felix Guattari; Early Childhood Education; förskoledidaktik;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen undersöker experimenterande danspraktiker med ett- och tvååringar i förskolan, praktiskt och teoretiskt, vilket hittills endast studerats i ett fåtal studier och aldrig tidigare i ett empiriskt och praxisnära projekt med förskolans yngsta barn. Syftet är att undersöka hur danspraktiker kan göras möjliga och kommer till uttryck i experimenterande dans tillsammans med de allra yngsta barnen i förskolan när de görs till aktiva deltagare i danshändelsernas processer, utformning och innehåll i förskolan. LÄS MER