Sökning: "Ann I. Larsson"

Visar resultat 1 - 5 av 17 avhandlingar innehållade orden Ann I. Larsson.

  1. 1. Flow effects on settlement and recruitment in the barnacle BALANS IMPROVISUS with applications for biofouling control

    Författare :Ann I. Larsson; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES;

    Sammanfattning : An understanding of the processes causing patterns of organism distributions in time and space is fundamental in ecology. For sessile marine invertebrates, water motion is an important predictor of distribution patterns, affecting organisms all the way from dispersal to post-settlement recruitment. LÄS MER

  2. 2. Andrahandskontrakt i folkhemmet : närmiljö och kvinnors förändringsstrategier

    Författare :Katarina Larsson; Thord Strömberg; Ann-Sofie Ohlander; Ulla Ekström von Essen; Örebro universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Historia; Women´s organisations; municipal planning; local environment; reproductive work; laundry; collective service flats; child care; political influence; regime theory; gender relations; historia; History subjects; Historieämnen; Historia; History;

    Sammanfattning : The thesis consists of three studies of problem areas from the 1940s and 1950s, in which women’s organisations in Örebro - a middle-sized Swedish town – demanded that municipal planning of the local environment should ensure that reproductive work, i.e. housework and care work, was organised in a way deemed satisfactory by women. LÄS MER

  3. 3. Skolning i jazz : Värde, selektion och studiekarriär vid folkhögskolornas musiklinjer

    Författare :Erik Nylander; Ann-Marie Laginder; Staffan Larsson; Mikael Palme; Sten Dahlstedt; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Jazz music; Bourdieu; Swedish music education; folk high schools; sociology of music education; music capital; valuation; music auditions; Jazz; musikkapital; folkhögskola; musikkarriär; musikutbildning; audition; Bourdieu; utbildningssociologi; kultursociologi;

    Sammanfattning : Avhandlingen består av fyra empiriskt orienterade artiklar där studiekarriärer till och från folkhögskolornas musiklinjer studeras. Med utgångspunkt i relationell utbildningssociologi, metodologiskt såväl som teoretiskt, analyseras musiklinjernas sociala rekrytering, inträdesregler och relation till högre utbildning och professionella musikfält. LÄS MER

  4. 4. Empowermentprocesser – ett sätt att öka långtidssjukskrivna kvinnors resurser? : En studie om att återta balansen i arbetslivet att återta balansen i arbetslivet

    Författare :Ann-Christine Larsson; Lennart Svensson; Margareta Bredmar; Kurt Aagaard Nielsen; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; Return to work; empowerment; work-life balance; interactive research; Return to work; empowerment; work-life balance; interactive research; resources; gender; återgång till arbetslivet; empowerment; work-life balance; interaktiv forskning; resurser; genus; Work sciences and ergonomics; Arbetsvetenskap och ergonomi;

    Sammanfattning : The aim of the thesis is to understand and explain how a group of women have ended up on the long-term sick-list and how a return to working life can be brought about. Support for their return is organized within the framework of a R&D project within the EU-program EQUAL, where empowerment is one of the key principles. LÄS MER

  5. 5. Mellan samtid och tradition : folkhögskolans identitet i kursutbudets yrkesinriktning

    Författare :Inger Landström; Staffan Larsson; Kenneth Abrahamsson; Ann-Marie Laginder; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Folk high school; popular adult education; social and educational change; democracy; structuration and agency; life politics; course politics; vocational courses; vocational training; vocational roles; identity; self identity; existential rationality; Folkhögskolor; yrkesutbildning; Sverige; pedagogik; Education; pedagogiskt arbete; educational work;

    Sammanfattning : In this thesis the vocational orientation of the courses offered - as an expression of the folk high school's self-identity- is analysed. The point of departure was that what the folk high school do, is a way to show what it wants to be and, therefore, reflects what it is. LÄS MER