Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 81 avhandlingar som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Fysik som lärområde i förskolan. Möjligheter för barns begynnande lärande

    Författare :Jonna Larsson; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Förskola; lärande; fysik; friktion; ljud;

    Sammanfattning : Licentiatuppsatsen handlar om fysik som lärområde i förskolan där barns vardagserfarenheter liksom lärares arbete är centralt. Syftet med studien är att studera barns möjligheter för begynnande lärande kring friktion respektive ljud. LÄS MER

  2. 2. Mellan sakfrågorna, det är där man hittar mervärdet : Politikers och tjänstemäns lärande i arbetet med barns och ungas inflytande

    Författare :Lisa Hedman; Emma Sorbring; Annika Theodorsson; Erik Andersson; Högskolan Väst; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Children and young people’s influence; Politicians’ and civil servants’; municipal work; knowledge sharing; Barns och ungas inflytande; Politiker och Tjänstemän; kommunalt arbete; kunskapsdelning; Work Integrated Learning; Arbetsintegrerat lärande;

    Sammanfattning : IntroductionHow we can increase children’s opportunities to participate and influence society is a highly topical issue. Against the background of a reduced commitment to political participation and a reduced trust in politicians (see e.g. LÄS MER

  3. 3. Children’s early mathematics learning and development : Number game interventions and number line estimations

    Författare :Jessica Elofsson; Ulf Träff; Joakim Samuelsson; Stefan Gustafson; Camilla Björklund; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; mathematics learning and development; number knowledge and skills; intervention; number games; number line estimation; representations of number; lärande och utveckling i matematik; numeriska kunskaper och färdigheter; intervention; numeriska spel; skattningar av tal på tallinjer; representationer av tal.;

    Sammanfattning : Children’s early mathematics learning and development have become a topic of increasing interest over the past decade since early mathematical knowledge and skills have been shown to be a strong predictor of later mathematics performance. Understanding how children develop mathematical knowledge and skills and how they can be supported in their early learning could thus prove to be a vital component in promoting learning of more formal mathematics. LÄS MER

  4. 4. Måltiden i förskolan - barns utrymme i kommunikation och handling : Mealtime in preschool: Children's space in communication

    Författare :Lena Ryberg; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; barn; förskola; förskolebarn; måltider; children; preschool; meals; actor;

    Sammanfattning : In Sweden, approximately 84% of children are enrolled in preschool, which constitutes the first step of the educational system and which embraces children from ages 1–5 years. Most children eat breakfast, lunch and snacks at preschool. LÄS MER

  5. 5. Barns livsvägar genom daghem och skola

    Författare :Tullie Torstenson-Ed; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Children s perspective; life history; life experiences; day care; primary school; development and learning in context; educational setting; patterns of relations; peers; selfconcept; round tour; written life story; interviews;

    Sammanfattning : The aim of this study is to investigate children's life experiences, especially from day care and primary school, in their eyes to describe these two educational settings and to see what meaning and importance they have in forming children's lives and self-concepts. The study has a life history approach and a children's perspective. LÄS MER