Sökning: "Total Quality Management: Kaizen"

Hittade 3 avhandlingar innehållade orden Total Quality Management: Kaizen.

  1. 1. Quality and Ergonomics : towards successful integration

    Författare :Jan R.C. Axelsson; Pascale Carayon; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY;

    Sammanfattning : The understanding and practice of ergonomics, built on the knowledge of human characteristics, abilities and needs, plays a fundamental role in satisfying people - whether they are labelled customers, users or workers. In this context ergonomics and quality can be regarded as overall approaches, as philosophies taking account of people in the way things are designed and organised. LÄS MER

  2. 2. Motivation och metoder. Två ingredienser i förbättringsarbete enligt Ständiga Förbättringar - Kaizen

    Författare :Clas Berling; Ergonomi och aerosolteknologi; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; motivation: participation: motivating factors; Total Quality Management: Kaizen; continuous improvements;

    Sammanfattning : Smågruppsverksamhet och ett systematiskt användande av förbättringsverktyg brukar räknas till förutsättningarna för en varaktig förbättringsprocess. Det räcker emellertid inte med att bilda grupper och utbilda i förbättringsverktyg, det måste finnas en motivation hos medarbetarna att vara aktivt delaktiga i förbättringsarbetet. LÄS MER

  3. 3. From ancient philosophies to TQM and modern management theories

    Författare :Su Mi Park Dahlgaard; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP;

    Sammanfattning : Initiated by world best seller books of Ezra Vogel's Japan as Number one in 1979, William Ouchi's Theory Z in 1980 and Pascale & Athos The Art of Japanese Management in 1981, a huge number of articles and books dealing with Japanese management have been published during the past twenty years. Same interest has been paid to Total Quality Management, when Western countries have found out that TQM was one of main drivers for the Japanese business success. LÄS MER