Sökning: "reading comprehension strategies"

Visar resultat 11 - 15 av 17 avhandlingar innehållade orden reading comprehension strategies.

  1. 11. La lectura extensiva en la enseñanza de español como lengua extranjera

    Författare :Sandra Håkansson; Spanska; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Reading method; Español; lengua extranjera; palabras clave; vocabulario; método de lectura; vocabulary; reciprocal; key words; foreign language; Spanish;

    Sammanfattning : This thesis was motivated by contradictory results from previous studies on reading describing foreign language learners in upper secondary school. Methods based upon ideas by Palinscar & Brown, Cooper, Beck et al, and Krashen were tested on approximately 200 students studying Spanish in the first two years of upper secondary school in Sweden. LÄS MER

  2. 12. Lagtexters begriplighet : En språkfunktionell studie av medbestämmandelagen

    Författare :Britt-Louise Gunnarsson; Bengt Nordberg; Ulf Teleman; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :Scandinavian Languages; Nordiska språk;

    Sammanfattning : I Lagtexters begriplighet presenterar Britt-Louise Gunnarsson en undersökning av olika faktorers inverkan på begripligheten i medbestämmandelagen. Författaren har undersökt hur olika läsargruppers förståelse påverkas av såväl ytspråkliga faktorer - ordval och syntax - som djupare förändringar - perspektiv och funktionsinriktning. LÄS MER

  3. 13. Skicklig läs- och skrivundervisning i åk 1-3: Om lärares möjligheter och hinder

    Författare :Tarja Alatalo; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; fonologisk medvetenhet; fonemisk medvetenhet; lärarutbildning; läs- och skrivundervisning; läs- och skrivsvårigheter; stavningsregler; fonologisk medvetenhet fonemisk medvetenhet lärarutbildning;

    Sammanfattning : This study focuses on teachers’ opportunities and obstacles to perform skillful reading and writing instruction. It’s about the ability to accurately identify where students are in their reading and writing process and to help them develop good reading skills. LÄS MER

  4. 14. Durch Zweisprachigkeit schneller ans Ziel? Zu Leseverständnis und Lexikonerwerb bi- und monoligualer Deutschlerner der schwedischen Oberstufe

    Författare :Johanna Klawitter Beusch; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; bilingualism; multilingualism; L3; second language acquisition; lexical inferencing; individual differences; lexical acquisition;

    Sammanfattning : This thesis provides an analysis of bilingual immigrant high school students learning their first year of German as a foreign language (L3, L4, L5 etc.) and compares them with a monolingual control group, with the aim of discovering whether they differ with respect to their reading comprehension, vocabulary learning and used lexical inferencing strategies. LÄS MER

  5. 15. AND ... AND ... AND ... : Reiterating Financial Derivation

    Författare :Thomas Bay; Pierre Guillet de Monthoux; Bo Hedberg; Rolland Munro; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Financial derivation; derivatives; options; futures; risk; finance; economy; gambling; reiteration; deconstruction; deterritorialisation; experimentation; Business studies; Företagsekonomi; företagsekonomi; Business Administration;

    Sammanfattning : This essay is an attempt at examining the general logic of derivation, the organisational geno-practice of financial derivationówhat I have called: reiterative derivation. I will endeavour to reiterate, to repeat otherwise, to displace the derivative distinction which apart from providing the financial markets with ever new business opportunities, makes financial instruments like options and futures the potential turning point, the crisis, the utmost risk, the pure possibility, of any economic reality. LÄS MER