Sökning: "känsla av tillhörighet"

Visar resultat 1 - 5 av 14 avhandlingar innehållade orden känsla av tillhörighet.

  1. 1. See and Be Seen : An Inquiry into the Role of Public Space in Combating Loneliness

    Författare :Jing Jing; Tigran Haas; David Canter; Lena Dahlberg; Fran Tonkiss; KTH; []
    Nyckelord :Loneliness; social isolation; public space; third place; social infrastructure; streetscapes; care; aging; age-friendly; theory of place; built environment; social interaction; sense of community; belonging; neighborhood attachment; sorting; mixed-methods; urban design; urban planning; intervention; Ensamhet; social isolering; offentliga rum; tredje plats; social infrastruktur; gatumiljöer; omsorg; åldrande; äldrevänlig; teori om plats; byggd miljö; umgås; känsla av gemenskap; tillhörighet; tillgivenhet mot grannskap; sortering; mixade metoder; urban design; stadsbyggnad och stadsplanering; bekämpa ensamhet; Urban and Regional Studies; Urbana och regionala studier;

    Sammanfattning : Loneliness in cities has been an issue of great concern in public discourse, particularly during and in the aftermath of the COVID-19 pandemic. The detrimental impact of loneliness on health and well-being is well documented and has recently become a rising priority for governments worldwide. LÄS MER

  2. 2. Berättelser om tillhörighet : om barn med migrationsbakgrund på en mindre ort

    Författare :Birgitta Ljung Egeland; Marie Karlsson; Maria Hjalmarsson; Christina Olin-Scheller; Karin Aronsson; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Narratives; sense of belonging; children; migration; non-urban community; dilemmatic space; conditions; means of action; positioning; emotions; narrative resources; Pedagogiskt arbete; Educational Work;

    Sammanfattning : This doctoral thesis centres on children of immigrant background, who live and go to school in a non-urban community. The emphasis is on their narrated experience of a sense of belonging in and out of school. LÄS MER

  3. 3. Möten där vi blir sedda : en studie om elevers engagemang i skolan

    Författare :Helena Andersson; Mona Holmqvist Olander; mats Trondman; Mats Trondman; Mona Holmqvist; Susan Tetler; Högskolan Kristianstad; []
    Nyckelord :Engagemang; delaktighet; gemenskapande praktiker; inflytande; kollektivt lärande; känsla av tillhörighet; Delaktighet; engagemang; grundskolan;

    Sammanfattning : AbstractThis thesis concerns students’ engagement with school. In Sweden there are as many as 17,5 % of the students, who after year nine do not get the grades in order to be admitted to the national program at the upper secondary school. In this thesis, Students’ experiences are focused in order to understand engagement with school. LÄS MER

  4. 4. Möten där vi blir sedda : en studie om elevers engagemang i skolan

    Författare :Helena Andersson; Mats Trondman; Malmö högskola; []
    Nyckelord :Delaktighet; gemenskapande praktiker; kollektivt lärande; känsla av tillhörighet; engagemang; grundskolan; inflytande;

    Sammanfattning : This thesis concerns students’ engagement with school. In Sweden there are as many as 17,5 % of the students, who after year nine do not get the grades in order to be admitted to the national program at the upper secondary school. In this thesis, Students’ experiences are focused in order to understand engagement with school. LÄS MER

  5. 5. Deltagandets förutsättningar och digitala resursers påverkan : -  ur ett elev- och lärarperspektiv

    Författare :Johanna Öberg; Uno Fors; Jelena Zdravkovic; Jimmy Jaldemark; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; NATURVETENSKAP; NATURVETENSKAP; SAMHÄLLSVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; SOCIAL SCIENCES; digital resources; digital transformation; participatory research; pedagogical practices; pupil participation; digitala resurser; digital transformation; deltagarbaserad forskning; pedagogisk praktik; elevdeltagande; Man-Machine-Interaction MMI ; människa-maskin-interaktion MMI ;

    Sammanfattning : Denna avhandling undersöker potentialen hos digitala resurser för att stödja elevers deltagande i formella lärmiljöer. Forskningsfrågningar är inriktade på att förstå användarperspektiv, förhållningssätt och krav som är relevanta för att möjliggöra elevers deltagande i skolan. LÄS MER