Sökning: "förskolans pedagogiska praktik som interaktion frågor och svar"

Hittade 1 avhandling innehållade orden förskolans pedagogiska praktik som interaktion frågor och svar.

  1. 1. Förskolans pedagogiska praktik som interaktion : Frågor och svar i vardagliga förskoleaktiviteter

    Författare :Sara Dalgren; Polly Björk-Willén; Jakob Cromdal; Helen Melander; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Everyday activities in preschool; the educational practice of preschool; social interaction; ethnomethodology; conversation analysis; question-answer-sequences; educational practice;

    Sammanfattning : The overarching aim of the present study is to elucidate how preschool teachers and children in their interaction accomplish institutional everyday activities in preschool. What is analyzed, more specifically, is how the preschool teachers and children use certain interactional phenomena as resources when they organize their social interaction. LÄS MER