Sökning: "external representations"

Visar resultat 21 - 25 av 43 avhandlingar innehållade orden external representations.

  1. 21. Urban Evolution

    Författare :Claes Andersson; Chalmers tekniska högskola; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY;

    Sammanfattning : In nature, objects formed from a dynamics on one level often form yet new objects and new dynamics on a new level. This process generates a hierarchical organization of nature that is particularly tall for objects that are of biological or human origin. LÄS MER

  2. 22. Blinda barn och seende föräldrar i utveckling och kommunikation

    Författare :Agneta Thorén; Philip Hwang; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Children with visual disabilities; Parent and child; congenital blindness; parent-child communication; parental verbal styles; development; autistic-like behaviour; longitudinal; multiple case-studies; video-recorded observation; Barn med synskada; Föräldrar och barn; Verbal kommunikation; psykologiska aspekter; psykologi; Psychology;

    Sammanfattning : The aim of this descriptive, longitudinal study is to contribute to an understanding of parents’ influences on vital developmental processes in congenitally blind children. Without visual impressions verbal communication can have an important compensatory function, giving the child access to the external world and to social information that can not be obtained by other means. LÄS MER

  3. 23. Teachers' work in times of restructuring: On contextual influences for collegiality and professionality

    Författare :Katarina Samuelsson; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; teachers work; educational restructuring; collegiality; professionality; institutional logics;

    Sammanfattning : The research in this thesis is situated in the intersection of teachers’ work and contexts of education. It departs from an interest in contextual influences on teachers’ work and professionality under restructuring. LÄS MER

  4. 24. Berätta din sanning : En förhörsledares projekt i förhör med misstänkt person

    Författare :Harriet Jakobsson Öhrn; Ola Halldén; Liv Finstad; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; institutional talk; police interview; action; intention; project; tacit knowledge; professional competence; Education; Pedagogik;

    Sammanfattning : From general conditions when interviewing suspect persons, in my thesis I want to let an individual police interviewer emerge. The aim of the study is to describe the police interviewer’s actions in the interview situation. I strive to explore, identify and interpret the meaning of these actions during the interviews. LÄS MER

  5. 25. Skrubbsår : Berättelser om ur hiv föreställs och erfars i samtida Sverige

    Författare :Desireé Ljungcrantz; Nina Lykke; Anna Lundberg; Lena Martinsson; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; HlV; experiences; interviews; popular culture; cultural studies gender; health; intersectionality; vulnerability; queer; phenomenology; liveability; creative writing; auto-fiction; hiv; erfarenheter; intervjuer; populärkultur; kulturstudie; genus; hälsa; normer; intersektionalitet; sårbarhet; queer; fenomenologi; levbarhet; kreativt skrivande; autofiktion;

    Sammanfattning : Avhandlingen är en tvärvetenskaplig kulturstudie som utforskar föreställningar om och erfarenheter av hiv som kronisk sjukdom i Sverige under 2005–2014. Analysen av ett antal hiv-berättelser sker tillsammans med en teoretisk sammanflätning i form av den queera sårbarhetens och sjukdomens fenomenologi, samt genom de feministiska figurationerna hiv-tröskeln, skrubbsår, plåster och gruskorn. LÄS MER